نشان سلامت به محصولات فاقد افزودنی اعطا می شود

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در همایش روز جهانی غذا از اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولات فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، هدایت حسینی، مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در مراسم روز جهانی غذا که امروز‌ با حضور وزیر بهداشت، ریاست سازمان غذا و دارو و نمایندگان مجلس و سایر مقامات لشگری و کشوری در سالن اجلاس سران برگزار شد در خصوص افرادی که به غذا دسترسی ندارند، بیان کرد: قریب به 1میلیارد نفر غذای سالم برای خوردن ندارند بنابراین باید به شرایط تولید غذا بیشتر توجه شود.
 
وی ضمن اشاره به اعطای نشان ایمنی و سلامت به برخی از صنایع غذایی عنوان کرد: محصولاتی این نشان را می‌گیرند که باعث ارتقاء سلامت مصرف ‌کنندگان شده باشند. در حال حاضر 145 محصول این نشان را اخذ کرده‌اند امروز نیز 26 محصول دیگر نشان سلامت و ایمنی را دریافت خواهند کرد.
 
حسینی با اشاره به اینکه نشان ایمنی و سلامت عالی ترین نشان در حوزه غذا است عنوان کرد: محصولات فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده در سلامت موثر هستند ارتقاء و افزایش مصرف مواد لبنی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است بنابراین محصولات فراورده های لبنی غنی شده با ویتامین دی امروز این نشان را دریافت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: میوه های خشک، خرما و فرآورده‌های کنجدی باید جایگزین مصرف برخی تنقلات که حاوی نمک و شکر و اسید چرب هستند شوند تا مطابق با توصیه های وزارت بهداشت سرانه مصرف این مواد بالاتر رود.
 
مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی فراورده‌های خوراکی آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی ضمن اشاره به برنج ایرانی به عنوان یک فراورده موثر در ارتقاء سلامت اظهار کرد: برخی از تولید کنندگان برنج توانسته‌اند نظام رهگیری را فراهم کنند و میزان آلاینده‌ها را تا 50درصد کاهش دهند.
 
وی ادامه داد: چای از دیگر فراورده‌های بومی است که توانسته است ضمن کاهش آلاینده ها در ارتقاء سلامت موثر باشد و به عنوان نوشیدنی سالم جایگزین نوشیدنی با شکر بالا شود.
 
حسینی در پایان خاطر نشان کرد در راستای اعطای نشان ایمنی و سلامت امیدواریم صنایع غذایی همکاری بیشتری داشته باشند تا ضمن افزایش این محصولات رقابت سالم نیز بین تولید ‌کنندگان ایجاد شود.

منبع : برنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.