وزیربهداشت گفت: خریدار اصلی خدمات وزارت بهداشت بدهی 4 هزار میلیاردی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در مراسم چهارمین همایش علمی کاربردی مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی،‌سازمان‌ها، موسسات و مراکز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر هاشمی وزیر بهداشت در خصوص اقدامات لازم که باید از سوی مدیران و مسئولین حقوقی صورت گیرد گفت : در سال جاری اقدامات زیادی در وزارت بهداشت انجام شده است که در خوب و بد بودن آنها همه شما سهیم هستید.در خصوص مستند سازی باید یک گزارش جامع قبل از اتمام این دوره ارائه دهیم، در موضوع تنقیح تلاشهای زیادی صورت گرفته است ولی از نظر ما خروجی آن مهم است، ما نتیجه گرا هستیم و باید بدانیم این تنقیح چه مشکلی را برای ما حل کرده است، بیش از قوانین، آئین‌نامه‌ها مهم است. مردم به نوعی با سلیقه کارشناس و مدیر مواجه هستند که اگر آنها بپذیرند از آئین‌نامه استفاده می‌شود و کار مردم راه‌ می‌افتد.

وی ادامه داد: باید بحث آئین‌نامه‌ها جدی گرفته شود و در ارتقاء خدماتی که به مردم صورت می‌گیرد، موثر باشد. متاسفانه در بخشهای آموزشی موضوع احقاق حقوق مردم رعایت نمی‌شود که باید به این موضوع توجه شود. 

هاشمی افزود: به نظر می‌رسد در موضوع تقدیم لوایح ضعیف بوده‌ایم و انتظار است که در قانون‌هایی که برای برنامه‌های جدید نیاز است، تحرک خوبی داشته باشیم. دانشگاه‌ها حتما در برنامه‌ریزی‌ها مشارکت خواهند داشت. موضوع خصوصی سازی خیلی مهم است و باید برای آن فضا سازی شود و به دانشگاه‌ها و ریاست دانشگاه‌ها جرات دهیم، این کار را انجام دهند. ما چاره‌ای جز کاهش تصدی گری نداریم ما در نقاطی پرسنل کم داریم، درحالی که در نقاطی دیگر با زیادی پرسنل مواجه هستیم. مسئول ارشدی که باید به فکر اقدامات مهم باشد درگیر کارهای پیش پا افتاده شده است. هدف ما کاهش تصدی‌گری است نه اینکه روز به روز به تعداد عوامل افزوده شود. امروزه موضوع‌های پایگاه‌های بهداشتی مراکز جامع خدمات و دستگاه‌ها ام‌آر آی و . . . کارهای زیادی در وزارت خانه در حال انجام است، شما باید برای یک مسئول فرصت‌های جدید خلق کنید نه اینکه مخاطره‌ها را به او گوشزد کنید و مانع فعالیت او گردید.
 
وی در خصوص استاندارد سازی قرار دادها عنوان کرد: باید قراردادهایی نوشته شود و دانشگاه‌ها به صورت هماهنگ باهم عمل کنند تا تجربه‌های جدید و سنتی در کنار هم قرار گیرند، دعاوی باید تا آنجا که به دولت و مردم آسیب نمی‌رسد مثل مشکلات تحصیلی و یا زمانی که فردی با دولت که صاحب قدرت است، مواجه است آسان گرفته شود.ولی زمانی که با فرد فرصت طلب مواجه هستیم باید سخت بگیریم،‌شرمنده مردم،‌شهدا و خانواده آنها نشویم ما امین مردم و دولت هستیم پس باید از اموال آنها مراقبت کنیم. در بخش لوایح نیز باید حضور جدی‌تری داشته باشید. 

وی در خطاب به مدیران و کارشناسان حقوقی عنوان کرد: برای فعالیت‌های این دو روز شاخص‌هایی تعیین کنید تا در طی یک سال بتوانیم تمام اقدامات را ارزیابی کنیم، در حوزه سلامت فشار زیادی بر روی مسئولین و دانشگاه‌ها وجود دارد، خریدار اصلی ما حدود 4 هزار میلیارد تومان بدهی دارد، در چنین شرایطی چگونه یک رئیس بیمارستان می‌تواند به کار خود ادامه دهد. دستگاه‌های نظارتی در دانشگاه‌ها فعالیت خود را شروع کرده‌اند آمار ارائه شده از سوی دانشگاه‌ها به دستگاه‌های نظارتی نباید متناقض باشد امیدواریم سود این همایش‌ها به مردم برسد. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار