رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به تزئینات صورت گرفته در شهر قزوین گفت: چراغانی‌های شهر تا عاشورای حسینی خاموش می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حسین صلح‌جو با اشاره به برنامه‌ریزی مسئولان برای مدیریت فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در سطح شهر قزوین اظهار کرد: در چند ماه گذشته تزئینات مختلفی در سطح این شهر طراحی و اجرا شده بود که با استفاده از ریسه‌های لامپ رنگی و شکل‌های متنوع اقدام به زیباسازی فضای شهر شده بود. 

وی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم و صفر و سوگواری سالار شهیدان، مقرر شده تا این چراغانی و تزئینات به مدت 10 شب تا عاشورای حسینی خاموش باشد تا با روحیات و نیاز مردم در امور فرهنگی سازگار باشد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه مناسبت‌ها و مصیبت‌های مختلفی در این دو ماه پیش‌رو وجود دارد تصریح کرد: احتمال خاموش ماندن چراغانی و تزئینات موجود در شهر تا اربعین حسینی نیز وجود دارد و اقدامات لازم برای بررسی این مهم صورت می‌گیرد. 

صلح‌جو ادامه داد: چراغانی و طراحی الگوهای مختلف تصویری با استفاده از چراغ در برخی از شهرها و مناطق کشور مغایرتی با برگزاری سوگواری و جشن ندارد اما سلیقه و درخواست غالب مردم برای ایام محرم و صفر بر این محور قرار دارد که چراغانی و نورافشانی در شهر وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: محرم ، لامپ ، ریسه ، خاموش ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.