مدیرکل گمرک استان همدان گفت: سامانه جامع امور گمرکی در گمرک همدان برای تسهیل در امر صادرات و واردات راه‌اندازی شده که در تمام گمرکات کشور یکسان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛جمال خشوعی از صادرات سیمان نهاوند از سایر گمرک های کشور خبر داد و افزود: با صادرکنندگان صحبت کرده‌ایم که این محصول را از گمرک همدان صادر کنند.



مدیرکل گمرک استان همدان اضافه کرد: 110 هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن برای نخستین بار به چین صادر کرده‌ایم که این محصول در گذشته به صورت تجمیعی از بندر امام(ره) صادر می‌شد.


وی از صادرات 67 میلیون دلاری استان همدان طی 6 ماهه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: طی این مدت 20 میلیون دلار نیز کالا وارد شده که تراز صادرات استان همدان مثبت است.


خشوعی مقصد بیشتر محصولات استان همدان را کشور عراق دانست و تاکید کرد: با توجه به مشکلات داخلی کشور عراق میزان صادرات کالا از گمرک همدان به عراق نسبت به دیگر گمرکات ایران بیشتر بوده است.


وی با بیان اینکه ارزیابان گمرک به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر با راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی نیازی به حضور کالا در گمرک نیست و با کد رهگیری صادرات را انجام می‌دهیم و دیگر نیازی به کاغذ و برگ سبز و یا پروانه نیست چراکه سامانه به صورت سیستم یکپارچه در تمام گمرکات خدمات ارائه می‌کند.


مدیرکل گمرک استان همدان اضافه کرد: پنجره واحد اقتصادی نیز در امسال در گمرکات اجرایی شده و در حال حاضر در گمرک همدان چهار سازمان استاندارد، صنعت و معدن و قرنطینه حضور دارند و در کوتاه‌ترین زمان کالا را ترخیص می‌کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، مجوز ، شمش ، طلا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.