فلسفه‌ی امر به معروف و نهی از منکر اصلاح امور مردم است و از آنجایی که زندگی انسان اجتماعی است، باید از رفتارهای زشت و ناشایست‌ که آسیب زا هستند، جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام حمیدرضا‌ رحمانی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اجتماعی بودن نحوه‌ی زندگی انسان‌ها باعث می‌شود که افکار، گفتار و کردار شان بر دیگران اثر داشته باشد.

 وی  افزود: جامعه‌ی انسانی ضمن اینکه از تک تک افراد تشکیل شده اما به صورت مجموعی یک حقیقت واحد را تشکیل می‌دهند بنابر این نسبت به همه‌ی حرکات مسئولیت داریم.

رحمانی تصریح کرد: اگر یکی از افراد جامعه‌ی انسانی شروع به رفتارهای اشتباه و ناشایستی کند که برای خود یا دیگران آسیب زا باشد، بر همه‌ی انسانهای دیگر لازم است او را از این کار باز دارد.

 کارشناس مذهبی تاکید کرد: اگر این رفتار اشتباه صرفا به خود شخص آسیب بزند بر فرض اینکه بشود چنین رفتاری را تصور کرد که هیچ اثری بر دیگران نداشته باشد که نزدیک به محال است از با نوع دوستی  و انسان دوستی باید به روش‌های مناسب او را نسبت به این رفتار اشتباهش آگاه کنیم و از این کار ناشایست باز داریم.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: پیامبر اکرم(ص) جامعه‌ی انسانی را به  گروهی که سوار کشتی هستند تشبیه فرموده‌اند، هیچکس نمی‌تواند مدعی شود که من فقط محل نشستن خودم را سوراخ می‌کنم و کاری به دیگران ندارم چون با آسیب دیدن هر نقطه از کشتی، آب وارد کشتی شده و همه را از بین خواهد برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار