رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بر مطالبات به حق و قانونی بازنشستگان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صادقی در همایش اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون های کارگران بازنشسته آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل،زنجان و مازندران گفت : نیروی کارگری در سالهای اخیر سهم خود را کاملا ادا کرده و امروز انتظار داریم دولت چتر حمایتی خود را به اعضای صندوق تامین اجتماعی که همان کارگران بازنشسته افزایش دهد.

معاون دبیرکل خانه کارگر ایران افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه نگاه منطقی دارد اما در برخی موارد نیز نوع نگرش مجلس شورای اسلامی باید تغییر یابد.

وی عنوان کرد: طی 10 سال گذشته تعداد هشت مدیر برای صندوق تامین اجتماعی تعیین شده و ایجاد تغییرات پی در پی در مدیریت صندوق نیز از جمله چالش های اساسی است که باید جلوی آن گرفته شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری خطاب به نمایندگان کارگران بازنشسته اافزود: هم اکنون نگاه های اصلاح گرایانه در این نهاد وجود دارد که نیازمند حمایت و همکاریشما عزیزان می باشد و نباید اجازه دهیم تا افراد دیگری وارد بخش مشکلات کارگری شوند.

صادقی تاکید کرد: پولی که کارفرمایان بابت حق بیمه پرداخت می کنند در واقع از حقوق آنان کسر می شود و ضامن پرداخت این حق بیمه هستند.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مصوبه ای دارد که وظایف حاکمیتی را بر دوش تامین اجتماعی گذاشته و به نظر می رسد مجلسیان نیز باید بیش از گذشته نسبت به جایگاه تامین اجتماعی آگاه شوند.

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی نیز در این همایش گفت: 2 میلیون و 800 هزار بازنشسته تامین اجتماعی در کشور وجود دارد که این تعداد به نسبت 10 سال گذشته بیش از سه برابر شده است.

رحیم اردلان افزود: در حال حاضر یکی از اولویت های مهم و اصلی سازمان تامین اجتماعی بررسی دقیق و پالایش وضعیت بیمه شدگان اقشار مختلف است چراکه متاسفانه بسیاری از افراد به ناحق در این بیمه ها عضو شده اند و بین 7 تا 13 درصد حق بیمه پرداخت می کنند و هزینه سنگینی بر عهده دولت گذاشته اند.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.