یک کارشناس اقتصادی گفت: افزایش تعرفه گمرکی در درازمدت مخرب است و موجب می‌شود تا تولید کننده داخل کمتر به فکر کیفیت باشد.

رضا عروجی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در بحث جذب سرمایه‌گذار خارجی و افزایش تولید ملی در سال‌های اخیر تصمیمات کلان مثبتی گرفته شده است.

این کارشناس اقتصادی افزایش تعرفه گمرکی را عاملی برای رقابت محصولات مشابه داخلی برشمرد و اظهار داشت: این سیاست عاملی است تا تولیدکننده داخلی از لحاظ قیمت با کالای مشابه بتواند رقابت کند.

عروجی در ادامه چنین روشی در بلندمدت مخرب دانست و گفت: به مرور زمان باید تعرفه گمرکی برداشته شود تا تولید داخل از لحاظ کیفیت با کالای مشابه خارجی رقابت کند چرا که کیفیت حرف اصلی را در بازار رقابت می‌زند.

وی با اشاره به خدمات پس از فروش گفت: در داخل کشور تولید کالاهای مرغوب دیده می‌شود اما از نظر خدمات پس از فروش بسیار ضعیف عمل می‌کنند. این امر موجب دل‌زدگی مشتریان داخلی می‌شود.

این کارشناس اقتصادی دلیل ارائه خدمات پس از فروش نامناسب را در تفکر مدیریت برشمرد و تصریح کرد: خدمات پس از فروش در گروی مدیریت بلندمدت است. برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، خدمات پس از فروش نامطلوبی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار