مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: متاسفانه درساخت و سازهای اصفهان شاهداستفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد و بی کیفیت هستیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامحسین شفیعی" با اشاره به اینکه مهترین چالش اداره استاندار استان مربوط به مصالح ساختمانی غیر مجاز و آسانسورهاست، اظهار داشت: باید در ساخت و سازها از استفاده مصالح ساختمانی غیرمجاز توسط نظام مهندسی و شهرداری جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه مصالح ساختمانی غیرمجاز عمدتا در کارگاه های کوچک تولید می شوند، افزود: بیشتر این کارگاه ها مشخصات ثبت شده ندارند تا اداره استاندارد با آنها برخورد جدی داشته باشد.

به گفته وی بیش از 2 هزار واحد تولید مصالح ساختمانی در استان اصفهان فعالیت دارند که تنها 40 درصد آنها پروانه علامت استاندارد دارند و بقیه با وجودی که پروانه ندارند به دلیل اینکه مصالح آنها مورد استفاده و استقبال مهندسان در ساخت و ساز قرار می گیرد، از تولید خود دست نمی کشیدند.

شفیعی تاکید کرد: در این شرایط شاهد استفاده از مصالح بی کیفیت همچون آجر، تیرچه بلوک، بلوک های سیمانی در ساخت وسازها هستیم که در صورت بروز هر اتفاقی شاهد خسارت جبران ناپذیر برای مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم نظارت اداره استاندارد بر پروژه های ساختمانی نمی توان آماری از ساختمان های غیراستاندارد در اصفهان ارائه کرد، گفت: اگر مصالح غیراستاندارد در ساختمان ها استفاده شود در بلند مدت و یا در زمان بروز زلزله یا نشست ساختمان، مردم دچار خسارت می شوند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.