مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: در حال حاضر 57 درصد مسکن روستایی استان معادل 95 هزار و 648 واحد مقاوم سازی و بهسازی شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خاکی پور افزود: از زمان آغاز طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال 74 تا سال 84 ، 20 هزار و 158 واح مقاوم سازی شده است.

وی گفت: 29 هزار واحد نیز که در زمین لرزه سال 85 تخریب شده بود نوسازی شد و در مجموع از سال 84 تاکنون 46 هزار و 490 واحد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات کم بهره نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال 94 تاکنون ابلاغ نشده افزود: سهمیه سال گذشته پنج هزار و 800 واحد بوده که تاکنون 711 واحد پایان کار دریافت کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: طرح هادی 40 روستای استان از محل اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهوری در استان اجرا شد.

خاکی پور افزود: در سفر دکتر روحانی به لرستان 50 میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی در استان مصوب شد.

وی گفت: علاوه بر این میزان اعتبار ، 30 میلیارد ریال اعتبار مازاد نیز به استان اختصاص یافت و در نهایت با 80 میلیارد ریال، طرح هادی این تعداد روستا اجرا شد.

وی افزود: یکهزار و 561 روستای استان معادل 92 درصدطرح هادی مصوب دارند و عملیات نقشه برداری و انتخاب مشاور اجرای طرح هادی 117 روستا نیز امسال انجام شده است.

خاکی پور گفت:57 روستای استان نیز که به دلایلی از جمله سخت گذر بودن راه دسترسی امکان تهیه طرح ندارند، امسال تعیین تکلیف می شوند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: مقاوم ، مسکن ، بهسازی ، روستا ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.