رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادفات منجر به فوت طی 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.5درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سرهنگ منوچهر سیاهپور افزود : در این مدت بیشترین تخلفاتی که رانندگان مرتکب شده اند سرعت و سبقت غیرمجارز و تجاوز به چپ از محور راه بوده است.

وی با اشاره به بیشترین ساعت وقوع تصادفات در راههای این استان طی این مدت 6 ماهه بیان کرد: 37 درصد از تصادفات جاده ای استان در ساعت 16 تا 22 اتفاق افتاده است.

رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد به بیشترین علت وقوع تصادفات اشاره و خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال تجاوز و انحراف به چپ با 30درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 27درصد و عدم توجه کافی به جلو با 20 درصد بیشترین علت وقوع تصادفات استان را به خود اختصاص داده اند.

سیاهپور تصریح کرد: عامل 70درصد تصادفات استان خودروهای سواری بوده، 14 درصد وانت و 9 درصد موتورسیکلت که تعداد تصادفات حمل و نقل عمومی صفر است.

وی با بیان اینکه عابران پیاده در قریب به 12 درصد از تصادفات 6 ماهه اول سالجاری نقش داشتند، ادامه داد: 27 درصد از تصادفات جاده ای این استان از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده است.

رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه محور "یاسوج- اصفهان" با 11 درصد پر خطرترین محور ارتباطی استان بود، اضافه کرد: محور "دهدشت- چرام " با 8 درصد در رتبه دوم و محور "گچساران – باشت" با 6 درصد در تبه سوم قرار دارد.

انتهای پیام /ش
برچسب ها: تصادف ، فوت ، جاده ، محور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.