شرکت روسی: هواپیمای ساقط شده در ترکیه تولید ما نیست

شرکت تولید کننده هواپیماهای بدون سرنشین «اورلان» سرنگونی هواپیمای ساخت این شرکت در ترکیه را دروغ خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی رسمی شرکت «مرکز تکنولوژی سن پترزبورگ» تولید کننده هواپیماهای «اورلان» گفت:« تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی و ادعای ستاد کل ارتش ترکیه در خصوص اینکه یک هواپیمای بدون سرنشین روسی را سرنگون کرده است صحت ندارد و بیشتر به تحریکات و بازیهای رسانه ای شبیه است. در تصاویر منتشر شده مطمئنا هواپیمای نشان داده شده اورلان نیست.»

وی با بیان این که روسیه چنین هواپیمای بدون سرنشینی تولید نمی‌کند افزود:«هواپیمای بدون سرنشین نشان داده شده در این تصویر آنگونه که یک منبع در ستاد کل ارتش ترکیه ادعا کرده، مطمئنا توسط هواپیما سرنگون نشده است.

این سخنگو تاکید کرد: مضحک است که از موشک هوا به هوا صحبت کنیم چرا که در این صورت هواپیمای هدف قرار گرفته شده به پودر تبدیل می شد.

یک منبع نظامی ترکیه روز جمعه گفته بود نیروی هوایی ترکیه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین را در مرز با سوریه سرنگون کرده است.

ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرده بود هواپیماهای نیروی هوایی ترکیه به یک هواپیمای ناشناس که حریم هوایی ترکیه را از طریق مرز سوریه نقض کرده بود حمله کرده و آن را سرنگون کردند.

شبکه «ان تی وی» ترکیه نیز اعلام کرد قطعات این هواپیما پیدا شده است.

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار