ادعای آنکارا: تا کنون 7 میلیارد دلار برای پناهجویان هزینه کرده ایم

دولت ترکیه مدعی شد تاکنون 7 میلیارد دلار برای پناه دادن به آوارگان سوری و عراقی هزینه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس 24، ترکیه مدعی است مبلغ هنگفتی را بابت پناه دادن به آوارگان سوری و عراق هزینه کرده است.

آنکارا اعلام کرده است حاضر است در مدیریت پناهجویان با اروپا همکاری کند اما در عوض خواستار دریافت امتیازاتی از اتحادیه اروپاست. امتیازاتی که آنکارا خواستار آن است آزاد سازی روادید اروپا برای شهروندان ترکیه، دریافت کمک مالی و از سرگرفته شدن مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپاست.

ترکیه اعلام کرده است تاکنون دو میلیون و 200 هزار پناهجوی سوری و 300 هزار پناهجوی عراقی را در خاک خود جای داده است و تاکنون هفت میلیارد دلار هزینه آنها کرده است.

با توجه به نگرانی ورود مهاجران سوری به اروپا، برای رهبران اتحادیه اروپا ایجاد کرده است بروکسل تصمیم گرفت همکاری های خود با آنکارا را دراین باره افزایش دهد. در همین راستا طرحی موسوم به برنامه اقدام مشترک به تصویب رسید.

به موجب برنامه اقدام مشترک، اتحادیه اروپا برای مدیریت مهاجران در خاک ترکیه سه میلیارد یورو به این کشور کمک می کند. مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نیز ازسر گرفته خواهد شد. همچنین اعطای روادید اروپا به شهروندان اروپایی تسهیل خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار