عبدالله اسکندری گریمور سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جایگاه گریم در سینمای ایران و خارج از ایران گفت: اگر بگویم گریم ما در منطقه بینظیر است، اغراق نکردم اما این بینظیری کم کم در حال سقوط کردن و کم رنگ شدن است، چون بچههای جدید پر انرژی و با استعداد هستند اما از نظر تامین وسایل گریم در مزیقه به سر میبرند.
وی افزود: مسئله دیگر در سقوط جایگاه گریم ایران سرسری از کنار آن گذشتن و مورد نقد قرار نگرفتن این مقوله در سینما است، چرا ما نباید در مراسمهای سینمایی گریم را مانند دیگر عوامل فیلم مورد بررسی قرار دهیم تا جوانها برای پیشرفت خود و گریم سینمای ما به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرند؟! و این موضوع را بارها به مسئولان امر انتقال دادیم.
وی ادامه داد: بحث بعدی کم توجهی روزنامههای حرفهای سینمایی به مقوله نقد گریم است آنها باید به گریم مانند بازیگر، تهیه کننده و کارگردان نگاه کنند و اگر کار گریمور بد است برای بالا بردن سطح کیفی کارش او را نقد کنند و اگر فعالیتش مثبت و قابل تقدیر است از او تقدیر شود تا با دلگرمی قدمهای بعدی را محکمتر و بهتر بردارد که در این صورت حداقل سطح گریم ما پایین نمیآید و همینجا باقی میماند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا گریمور حتما با انجام یک حرکت خاص روی صورت بازیگر کارش دیده میشود؟ عنوان کرد: شما زمانی که گریموری ورزیده و با دانش کافی باشید به طور قطع گریم شما به بهترین نحو روی صورت بازیگر پیاده و نسبت به شخصیت او باورپذیر میشود، اما زمانی است که گریمور فقط میخواهد بگوید کاری انجام داده است که این بیجا است و به جای اینکه به هنرپیشه کمک کند به او لطمه خواهد زد.
اسکندری در پایان حال و هوای این روزهای سینما را بیپول قلمداد کرد و گفت: سینمای ما بیپول شده که باید فکری اساسی در مورد آن شود.
انتهای پیام/