آلمان بار دیگر در کانون رسوایی جاسوسی قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، بر اساس اعلام رسانه های آلمان، سرویس فدرال اطلاعات این کشور از سفارتخانه ها و نهادهای دولتی کشورهای اروپایی و متحدان آلمان بویژه فرانسه و آمریکا جاسوسی کرده است. هیکو ماس -- وزیر دادگستری آلمان -- این اقدام را غیرقابل قبول دانست و خواستار آن شد این سرویس تحت قوانین سختگیرانه تری اداره شود.

هیکو ماس گفت: "برای سرویس های اطلاعاتی خلاء حقوقی وجود ندارد. اگر آنها در برخی جاها بدون پایه حقوقی فعالیت می کنند، مرتکب عملی غیرقانونی می شوند. بنابراین باید پیامدهایی برای آن وجود داشته باشد."

هانس کریستیان اشتروبله -- از نمایندگان عضو حزب سبز پارلمان آلمان -- نیز در واکنش به این خبر گفت: "اگر سرویس های اطلاعاتی به همراه صدر اعظم آلمان این کار را کرده باشند، یا اینکه صدر اعظم از آن مطلع بوده؛ اما بر آن سرپوش گذاشته باشد، در هر دو صورت مساله بسیار حائز اهمیتی است."

سرویس های مخفی آلمان قبلا به جاسوسی از دیپلمات های فرانسوی برای آژانس امنیت ملی آمریکا متهم شده بودند. آژانس امنیت ملی آمریکا نیز به شنود مکالمات آنگلا مرکل -- صدر اعظام آلمان -- اقدام کرده بود؛ امری که باعث تنش های شدید بین برلین و واشنگتن شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار