معاون وزیر امور خارجه سوریه از حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از پایداری ارتش، ملت و دولت سوریه در مقابله با تروریستم ستایش كرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه  در گفت وگوی اختصاصی با شبكه خبری العالم با ستایش از حمایت جمهوری اسلامی ایران از كشورش بیان کرد: اگر حمایت دوستان سوریه بویژه برادران در جمهوری اسلامی ایران نبود، پایداری ارتش سوریه و ملت و رهبری سوریه تبلور نمی یافت و به موفقیت نمی رسید.

وی افزود: حمایت اقتصادی، اجتماعی، مادی، نفتی، نظامی و تسلحیاتی كه از طرف برادران در تهران بدست ارتش سوریه رسید، همان چیزی بود كه به این ارتش دلاور و نیروهای مسلح ما برای پایداری در طول این چهارسال یاری رساند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: تحولی كه به پایداری سوریه و حمایت برادران در تهران از پایداری سوریه افزوده شد، موضع جناب پوتین رئیس جمهوری روسیه برای دخالت مستقیم به منظور ضربه زدن به تروریسم - اعم از داعش یا جبهه النصره یا سایر گروههای تروریستی - بود.

المقداد گفت: هدف اساسی از دخالت نظامی و این ائتلافی كه آمریكا  برای خدمت به مقاصدش با ابزارهایش از عربستان گرفته تا تركیه و دیگران تشكیل داد، همان ویران كردن سوریه و تداوم جنگ در این كشور است.

وی افزود: كاری كه روسیه كرد، این بود كه این هدف آمریكا را كه اصلا برای مبارزه با تروریسم نبود، آشكار و برملا كرد چرا كه (آمریكا) هیچ كاری در این زمینه (مبارزه با تروریسم) انجام نداد. حقیقت هدف آمریكا با كاری كه روسیه اكنون انجام می دهد، روشن شد.

المقداد در اشاره به صداقت نداشتن آمریكایی ها در امر مبارزه با تروریسم  گفت: ما می فهمیم كه آنها منافق هستند اما آنها می گفتند كه برای مبارزه با تروریسم كار می كنند.

فیصل المقداد گفت: ائتلاف آمریكا بیشتر از آن كه به تروریسم و پایگاههای آنها ضربه و آسیب وارد كند، به منافع سوریه و ساختار زیربنایی آسیب رساند.

وی گفت: مسئولان سوریه به راه حل سیاسی اعتقاد دارند كه باید در كنار مبارزه با تروریسم دنبال شود و باید كار مبارزه با تروریسم و كار سیاسی به موازت هم باشد تا اینكه برآیند و ماحصل بیرون آمده در زمان مناسبی كه سوری ها تعیین می كنند، قابل تحقق باشد.

فیصل المقداد از برنامه خود برای سفر به تهران و مذاکره با مقام های ایرانی درباره آخرین تحولات سوریه خبر داد

معاون وزیرامورخارجه سوریه درباره طرح روسیه گفت: برادران روس به یاری درایت سیاسی خود و نقش معقول خود در جریان نشست های سوری ها كاری كردند و ما همچنان از دوستان روس می خواهیم تا اجلاس مسكو 3 را برگزار كنند.

المقداد درباره طرح ایران گفت: ما ایده ها و افكار را رد و بدل می كنیم و بزودی امیدواریم كه سفری به تهران برای آگاهی از آخرین تحولات مربوط به طرح ایران داشته باشیم.

وی گفت: تعدادی از كشورهای عربی سكوت خود را شكستند و گفتند كه آنچه در سوریه روی می دهد، اشتباه است و این، لكه ننگی برای كشورهای عربی است.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: برخی طرح ها وجود دارد. سفری كه ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه به كشور برادر عمان داشت، مفید بود. سلطان نشین عمان نقش مثبتی در این زمینه دارد و ما از این نقش حمایت می كنیم و امیدواریم كه سفری در آینده نزدیك در این راستا انجام شود.

وی تصریح كرد: كشورهای عربی زیادی هستند كه از مسئولان سوریه و ولید المعلم وزیر امور خارجه برای سفر به این كشورها دعوت كرده اند. امیدواریم كه این سفرها در آینده كوتاه انجام گیرد. كشورهای غربی نیز هستند كه از ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دعوت كرده اند.

المقداد درباره نقش مصر گفت: ما از این اعلام مصر استقبال می كنیم كه گفت اقدامات جاری روسیه در مبارزه با تروریسم را درك می كند. وی آرزومندی كرد كه مصر قوی و باعزت باشد.

به گفته این دیپلمات سوری، سوریه برای اینكه در كنار ملت فلسطین ایستاده است، هدف قرار گرفت. همه اقدامات تروریستی كه غرب از آن حمایت و به همراه رژیم های عرب بویژه عربستان، اردن و قطر و تركیه در آن سرمایه گذاری می كند، ریشه در حمایت نظام سوریه از مسئله فلسطین دارد. آنها می خواهند با اینكار نگاهها را از مسئله اساسی یعنی مسئله ملت فلسطین منحرف كنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار