مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری فارس از همکاری مشترک استان های فارس، هرمزگان و بوشهر برای مبارزه با قاچاق کالا خبر داد.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز، سیداحمد احمدی زاده امرو در مراسم استانی گرامیداشت روز ملی استاندارد با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا به فرمان رهبر معظم انقلاب و به ریاست رییس جمهوری در سطح عالی کشور در شیراز گفت: در استان ها نیز کمیسیون هایی برای پیگیری این هدف شکل گرفته و فعالیتهایی در خصوص همکاری مشترک سه استان همجوار فارس، بوشهر و هرمزگان صورت گرفته است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا  با بیان اینکه استان فارس بازار هدف کالای قاچاق به دلیل همجواری با استان های مرزی است، عنوان کرد: این وضعیت نارضایتی تولیدکنندگان این استان را به دنبال داشته است و باید برای پیشگیری از این پدیده گام های جدی برداشت.
 
احمدی زاده گفت: امروز در کشور با وجود همه تلاش ها در عرصه مقابله با کالای قاچاق، تنها 10 درصد کالاهای قاچاق کشف می شود و 90 درصد کالای قاچاق جذب بازار می شود.

وی ادامه داد: در سال 93 در حالی که واردات رسمی کشور پنج میلیارد دلار بوده است اما 20 میلیارد دلار واردات قاچاق صورت گرفته است که این امر تولیدکنندگان داخلی و همچنین واردکنندگان قانونی کالا را نگران کرده است. 

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری فارس گفت: اعتماد مردم بزرگترین پشتوانه استاندارد است و از این رو باید اعتماد مردم به کالاهای ایرانی افزایش یابد.

وی بیان کرد: برای مبارزه واقعی با قاچاق کالا، راهی جز استاندارد کردن کالاهای تولیدی نداریم و هرچه کیفیت کالا را بهبود ببخشیم و استانداردها را ارتقا بخشیم می توان انتظار داشت که به همان نسبت بازار را از وجود کالای قاچاق پاک کنیم.

احمدی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اجرایی شدن برجام گفت: چشم انداز آینده کشور بسیار روشن است و باید خود را برای شرایط جدید آماده کنیم. 

وی اظهار کرد: با وجود کاهش بهای جهانی نفت، فعالیت های دولت با نتایج خوبی در مهار تورم و خارج کردن اقتصاد از رکود و ارتقای وضعیت بهداشت و درمان مردم همراه بوده است که با فرصتی که اجرای برجام به دنبال می آورد، زمینه ساز ارتقای وضعیت اقتصادی کشور خواهد بود. 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری فارس نیز در سخنانی در این آیین با بیان این که با رفع تحریم 100 درصد مشکلات حل نمی شود، گفت: بخش زیادی از مشکلات ناشی از مشکلات ساختاری است و اگر فکر اساسی و درستی به حال اقتصاد کشور نکنیم به نتیجه قابل قبولی نخواهیم رسید. 

کریم عربی اظهار کرد: در سال 93 آمار متفاوتی در موضوع صادرات کالاهای غیرنفتی استان اعلام شد همچنان که گمرک این رقم را 260 میلیون دلار و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این رقم را حدود 500 میلیون دلار عنوان کرد. 

گفتنی است در این آیین از واحدهای تولیدی برتر استان فارس از نظر رعایت معیارهای استاندارد قدردانی شد. 

همچنین چهاردهم اکتبر مصادف با 22 مهرماه همه ساله به عنوان روز جهانی استاندارد ، شناخته می شود و از این رو از 18 تا 24 مهرماه به عنوان هفته استاندارد در کشورمان نامگذاری شده است. 

انتهای پیام/ب


برچسب ها: مبارزه ، قاچاق ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.