عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: با دیپلماسی صحیح، باید جواب زیاده‌خواهی‌های مقامات سعودی داده شود تا دیگر رجزخوانی نکنند.

"محمدحسن آصفری" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر دخالت ایران در امور یمن گفت: امروز کسانی در امور یمن دخالت می‌کنند که با هواپیماهای جنگی خود مردم بی‌گناه و بی‌دفاع این کشور را به خاک و خون می‌کشند و اجازه رسیدن کمک‌های امدادی به این مردم مسلمان را نمی‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: امروز کسانی در امور یمن دخالت می‌کنند که با باج دهی به کشورها آن‌ها را مجبور به سکوت نسبت به یمن می‌کنند.

وی با بیان این که بهتر است عربستان سعودی به جای موضع‌گیری‌های ضد ایرانی، پاسخگوی جنایت‌های خود باشد،‌ اظهار داشت: عربستان سعودی به چه حقی به خودش اجازه داده که به کشور یمن لشکر کشی کند و با هواپیماهای جنگنده اجاره‌ای بمب‌های چند کیلویی را بر سر مردم بی‌دفاع این کشور فرو ریزد.

نماینده اراک و کمیجان با اشاره بر اینکه عربستان بهتر است به جای دخالت‌ در امور کشورها، مشکلات داخلی‌اش را حل و فصل کند، تصریح کرد: مقامات عربستان تمام وقتشان را صرف حمله به کشورهای منطقه کرده‌اند و تدبیر امور را از دست داده‌اند.

وی در ادامه گفت: همین بی‌تدبیری‌ها و بی‌لیاقی‌ها باعث شد که فاجعه منا پیش آید، وزیر خارجه این کشور به جای اظهارات بی‌مورد در مورد کشورمان پاسخگوی ملت‌های مسلمانی باشد که امروز داغ‌دار 8000 نفر حاجی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه جواب اراجیف و زیاده‌خواهی‌های مقامات سعودی باید داده شود، متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران باید پاسخ محکمی به عربستان سعودی دهد و از طریق دیپلماسی صحیح اجازه چنین رجزخوانی‌ها را به این کشور ندهد.

آصفری خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه عربستان بداند اگر کاسه صبر جمهوری اسلامی ایران به سر برسد، مطمئنا در خصوص این کشور تصمیم دیگری اتخاذ می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۴
همش خوب بود 8000 را تا رو از کجا اورده بود
آخرین اخبار