مردم قاتل خاموش را جدی بگیرند

مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: استفاده کنندگان از وسایل گاز سوز به نکات و موارد ایمنی توجه کرده و قاتل خاموش را جدی بگیرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر رابطی روز پنجشنبه افزود: همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما و یخبندان برخی شهروندان به دلیل بی توجهی و رعایت نکردن نکات ایمنی بسیار ساده در استفاده از وسایل گازسوز گرمایشی، دچار مسمومیت با گاز CO شده و تعدادی از آنان جان خود را از دست می دهند.

وی اظهار کرد: افراد باید هشدارها و توصیه های ایمنی را بسیار جدی بگیرند و قبل از خرید وسایل گاز سوز از استاندارد بودن وسیله مورد نظر مطمئن شوند و هرگز از اجاق های خوراک پزی و پیک نیک برای گرم کردن محل سکونت و کار استفاده نکنند.

رابطی با بیان اینکه نشت گاز در محیط های دربسته خطر انفجار و مسمومیت با گاز CO را در پی دارد افزود: اطمینان از سلامت وسایل گازسوز، دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز و استاندارد بودن دودکش های تعبیه شده در ساختمان ها را از جمله راه های پیشگیرانه در نشت گاز و انتشار گاز منواکسیدکربن ذکر کرد.

مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: شهروندان قبل از استفاده از وسایل گازسوز از باز بودن مسیر دودکش ها با روش آویزان کردن وزنه و یا روشن کردن کبریت، فندک و گرفتن چراغ قوه، اطمینان حاصل کنند و به هنگام وزش بادهای تند و شدید نیز کلاهک ها را مورد بررسی قرار دهند.

رابطی استفاده از شیلنگ های ویژه گاز و بست های فلزی مناسب، عدم استفاده از یک شیر گاز برای دو یا چند وسیله گازسوز و مجزا بودن دودکش ها در استفاده از چند وسیله گازسوز را ازجمله نکات ایمنی مهم در مصرف گاز دانست و افزود: مردم باید دسته ی شیرهای گازی را که مورد استفاده قرار نمی گیرد باز کرده و یا با استفاده از درپوش مسیر خروج گاز را مسدود کنند تا حادثه ای تلخ و ناگوار در پی نداشته باشد.

وی افزود: استفاده کنندگان از وسایل گرمایشی گازسوز باید دقت داشته باشند که اگر در فضاهای بسته گاز نشت شده به میزان پنج تا 15 درصد باشد بر اثر جرقه های ایجاد شده انفجار شدید و متعاقب آن آتش سوزی رخ خواهد داد.

رابطی یادآور شد: پارسال 24 حادثه ناشی از گاز در استان زنجان رخ داد که سه مورد آن مربوط به آتش سوزی، 9 مورد انفجار و مابقی نیز گازگرفتگی بود که منجر به مرگ 11 نفر شد.
 
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار