لرستان؛

پذيرش 842 دانشجوی جديد الورود در دانشگاه علوم پزشكی لرستان

مدير كل آموزش تحصيلات تكميلی دانشگاه علوم پزشكی لرستان از پذيرش 842 دانشجوی جديد الورود در دانشگاه علوم پزشكی این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، دكتر فرهادی گفت: امسال در مجموع پذيرش دانشجو در دانشگاه با رشدی 20 درصدی مواجه بوده و 842 نفر در رشته هاي مختلف پذيرفته شده اند.

وی افزود: 457 دانشجو در نيمسال اول و 385 نفر نيز در نيم سال دوم به دانشگاه علوم پزشكی لرستان ورود پيدا مي كنند كه از اين تعداد 122 نفر در رشته پزشكی، 34 نفر در رشته داروسازی ، 28 نفر در رشته دندانپزشكی، 174 نفر در رشته پرستاری و مابقی در ساير رشته های پيراپزشكی و تحصيلات تكميلی در مقطع كارشناسی ارشد مشغول به تحصيل خواهند شد.

مدير كل آموزش و تحصيلات تكميلی همچنين گفت: 55 نفر از پذيرفته شدگان امسال در رشته پزشكی ، داروسازی و دندانپزشكی به روش بومی گزينی و با هدف ماندگاری هرچه بيشتر نيروهای تخصصی در لرستان مشغول به تحصيل خواهند شد كه اين افراد متعهد به خدمت در استان به ميزان سه برابر مدت تحصيل خود يعنی بيش از 20 سال خواهند بود.

فرهادی افزود: امسال 40 دانشجوی كارشناسی ارشد در 7 رشته و 12 دستيار تخصصی در چهار رشته داخلی، بيهوشی، اطفال و جراحی عمومی پذيرفته شده اند و تلاش خواهيم كرد كه تعداد رشته های كارشناسی ارشد و دستياری تخصصی را افزايش دهيم تا زمينه توسعه دانشگاه و همچنين تربيت نيروهای تخصصی مورد نياز در خود استان و از بين جوانان مستعد بومی فراهم شود.
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.