وزیر خارجه روسیه با اشاره به سرنگونی سران برخی کشورها، گفت به علت خلاء قدرت، لیبی به سیاه چاله ای تبدیل شد که از طریق آن قاچاق انسان و سلاح صورت می گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو با موافقت دولت بغداد در مبارزه بر ضد تروریست ها در عراق کمک می کند.

لاوروف افزود :«حمایت از همکاری بین دولت عراق و منطقه کردستان در مبارزه بر ضد تروریسم ضروری است اما ما با موافقت دولت به این مبارزه کمک می کنیم.»

وی در نشست شورای اروپا - قطب شمال برای دریای بارنتس که در شهر اولو فنلاند برگزار شد افزود مرکز اطلاعاتی جدیدی که درحال حاضر مسئولانی از روسیه، عراق، ایران و سوریه در آن فعالیت می کنند همچنان برای حضور همه طرفهای مسئول باز است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت :« این حوادث نشان می دهد که همه کسانی که با تروریسم مخالفند باید با هم متحد شوند و فعالیت خود را هماهنگ کنند.»

یک مسئول بلندپایه در پارلمان عراق روز سه شنبه گفته بود عراق با کمک مرکز اطلاعات جدید گلوله باران ستیزه جویان سازمان (تکفیری صهیونیستی) داعش را آغاز کرده است. این همکاری به عنوان تهدیدی بر ضد منافع آمریکا در منطقه قلمداد می شود.

لاوروف افزود: «ناآرامیهای خاورمیانه از سرنگونی روسای برخی کشورها به وجود آمده است و به علت خلاء قدرت، لیبی به سیاه چاله ای تبدیل شد که از طریق آن قاچاق انسان و سلاح صورت می گیرد.»
وی همچنین اضافه کرد:«آوارگان سوری باید خودشان کشوری را که به آن پناه خواهند برد انتخاب کنند.»

وی افزود: «روسیه حمایت مالی و انسانی از اردن و لبنان برای تعامل با سرازیر شدن آوارگانی که از جنگ فرار کرده اند ارائه کرده است.»

لاوروف پیش از این گفته بود روسیه هیچ درخواست حمایت نظامی مستقیم از هیچ کشوری غیر از سوریه دریافت نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار