استاندار کرمان گفت : ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای بیان رشادت های امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش و گسترش فرهنگ عاشورائی به نسل جوان جامعه است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع )بیست و ششمین همایش مسئولین هئیت های عزادار شمال استان پیش از ظهر امروزدر تکیه قدمگاه علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان زرند با حضور استاندار و حجت الاسلام عربپور امام جمعه موقت کرمان ، امام جمعه زرند و فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار شد .

در این همایش علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت :مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز توصیه های مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهند و فرهنگ عاشورا را به درستی به جامعه خصوصا نسل جوان منتقل نمایند .

وی افزود: همچنین فرهنگ شهید و شهادت در این ایام توسط مبلغین خصوصا روسای هئیتها برای جوانان بیان شود .

استاندار گفت :کار ما خدمتگذاران باید با محور ولایت و در سایه ولایت باشد و همدلی و همزبانی باید در عمل ثابت شود .

وی افزود:در استان کرمان پیگیر اتحاد و وحدت سیاسی هستیم و باید به دنبال جذب حداکثری جمعیت باشیم .

در ادامه حجت الاسلام عربپور امام جمعه موقت کرمان ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان فاجعه منا گفت: امسال محرم ما به علت حادثه منا زودتر از موعد مقرر شروع شد .

وی افزود :ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان، بهترین فرصت در جهت تبیین ارزش های اسلامی در جامعه و نقش قیام عاشورا در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی است و باید از این فرصت مغتنم به درستی بهره جست

امام جمعه موقت کرمان گفت :هئیتهای مذهبی باید تبیین کننده فرهنگ محرم و عاشورا باشند .

وی با تاکید بر پرهیز از خرافه و بزرگنمایی مسائل، از مبلغان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت خواست با ارائه مطالب مستند،شأن واقعه عاشورا را حفظ کنند

وی همچنین براهمیت واقعه کربلا برای بصیرت افزایی نوجوانان و جوانان تأکید و اظهارداشت : با توجه به هجمه های فرهنگی که از سوی دشمنان اسلام صورت می پذیرد ، ماه محرم و صفر فرصت مغتنمی است تا اسلام و ارزشهای دینی را برای نسلهای آینده تبیین نماییم.

وی گفت :دو مورد محرم ما را حساستر کرده 1 حادثه منا 2 مسئله سوریه و عراقلذا دشمن در صدد انتقام در ایام محرم است و جنگ دشمنان تیغ جنگ فرهنگی است با ایجات شبهه و .....سعی می کنند جوانان ما را از هئیتها دور کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محرم ، فرهنگ ، جوان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.