با حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی ، رییس شورای سیاست گذاری ائمه سراسر کشور و خلج ، رییس مرکز عمران و نوسازی حوزه های علمیه خواهران، مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا شهرستان مرند افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛این حوزه علمیه به مساحت 1500 متر مربع در سه طبقه و با هزینه یازده میلیارد ریال و با 215 طلبه خواهر واقع در شهرک میلاد مرند در زمان کمتر از دوسال ساخته و به بهره برداری رسید.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه سراسر کشور با اشاره به وجود 850 امام جمعه در سراسر کشور گفت : این حوزه ها توسط پیگیری های امام جمعه شهرها به ثمر می رسند که حجت الاسلام نعمت زاده امام جمعه شهرستان مرند نیز از این گروه امام جمعه ها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در پایان سخنان خود بر تشکیل انجمنی برای فارغ التحصیلان با حضور رییس شورای سیاست گذاری ائمه سراسر کشور ،مدرسه علمیه خواهران افتتاح و چهارده طلبه پسر نیز معمم شدند.

حوزه های علمیه و برگزاری چندین جلسه پرسش و پاسخ با حضور علمای فرهیخته تا کید کرد و گفت : جهت ارتقاء رشد فکری طلبه ها بایستی چندین جلسه درس با حضور علمای فرهیخته کشور برگزار گردد.

خلج ، رییس مرکز عمران و نوسازی حوزه های علمیه خواهران با اعلام وجود بیش از 470 حوزه خواهران در سراسر کشور گفت :بیش از 470 حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور در سه سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد و در استان آذربایجان شرقی دوهزار طلبه در 14 مدرسه علمیه خواهران مشغول تحصیل می باشند.

سپس مسئولین با حضور در مسجد قیام مرند مراسم عمامه گذاری رابرگزارکردند.در این مراسم چهارده طلبه معمم شدند.

شایان ذکر است در مدرسه علمیه صاحب الزمان شهرستان مرند 120 طلبه پسر از 80 استان و 30 شهر کشور در حال تحصیل می باشند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.