دومین همایش معارفه دانشجویان جدید افغانی در دانشگاههای اصفهان به همت انجمن هم اندیشی دانشجویان افغانستان (هدا) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان در این مراسم، مهاجرت مردم افغانستان به ایران و دیگر کشورها را حاصل پدیده خشونت و تروریسم و بحران های نظامی و سیاسی در دهه های گذشته دانست.

مهدی سلیمانی ادامه داد: با توجه به داشتن ذخایر معدنی فراوان، افغانستان بهترین موقعیت را در خاورمیانه دارد.

او از دانشجویان افغانستانی خواست که اندیشه های همگرایی و وحدت طلبی را در خودشان بوجود آورند و برای رسیدن به وحدت ملی و تقویت ثبات سیاسی و اقتصادی کشورشان تلاش کنند.

همچنین دبیر دوره چهارم انجمن دانشجویی هدا در این مراسم گفت: توانمندسازی دانشجویان از لحاظ علمی و تجربیات فرهنگی و اجتماعی از اهداف این انجمن است.

معصومه غلامی ادامه داد: سازندگی و توسعه افغانستان با بازگشت نیروهای متخصص، متعهد و مسوولیت پذیر دانشگاهی امکان پذیر است.

همچنین محمد کیا مهر اولین دبیر انجمن دانشجویی هدا و مدیر مسوول مجتمع آموزشی مهرگان در کابل، استفاده موثر از امکانات دانشگاه، روشهای نوین مطالعه و استفاده موثر از ذهن در برنامه ریزی روزانه و تحصیلی را برای همه دانشجویان ضروری خواند.

گفتنی است در این همایش بیش از 200 دانشجوی ورودی مهر 1394 پذیرفته شده در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و بیش از 400 نفر از دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاههای استان اصفهان و همچنین شماری از نخبگان عرصه های هنری، مذهبی و اجتماعی حضور داشتند.

در این مراسم از شماری از دانشجویان قبول شده با رتبه زیر 2000 قدردانی شد .

انتهای پیام/گ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.