فرماندار بناب گفت: پرونده 170 میلیارد ریال وام سرمایه در گردش در حال بررسی است که در صورت تصویب نهایی بزودی در اختیار مراکز صنعتی قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرج الهی در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان خاطر نشان کرد: هر چند شهرستان بناب در پرداخت وام سرمایه در گردش بعد از تبریز رتبه اول استان را دارا می باشد متاسفانه سود 22 الی 24 درصدی این وامها باعث کم رغبتی صاحبان صنایع برای دریافت وام سرمایه در گردش شده است .

وی با انتقاد از بانکها در خصوص سخت گیری در اخذ ضامن گفت: مدیران بانکها برای وصول آسان مطالبات خود وام گیرندگان را مجبور به معرفی ضامن کارمند می کنند که این موضوع خلاف قانون بوده و با بانکهایی که قانون را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد .

فرماندار بناب با اشاره به اینکه فعلاً سهم اعتبارات اشتغال زائی مشاغل خانگی شهرستانها ابلاغ نشده است گفت: در سال جاری برای 2500 نفر در شهرستان اشتغال ایجاد خواهد شد که تا کنون 730 شغل محقق شده است .

فرماندار بناب هم چنین از امضای تفاهم نامه پرداخت وام چهار درصدی صندوق کارآفرینی امید با اتحادیه فرش بافان و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان خبرداد.

فرج الهی افزود : این صندوق براساس این تفاهم نامه برای 400 قالیباف تا سقف 300 میلیون ریال و وام 100 میلیون ریالی برای هر یک از زوجهای دانشگاه آزاد اسلامی که در حال تحصیل ازدواج کنند پرداخت خواهد کرد .

وی افزود : این صندوق همچنین برای زوجهایی که بیش از یکسال از ازدواج آنها سپری نشده باشد وام 100 میلیون ریالی برای تهیه جهیزیه و خرید کالای ایرانی با سود 4% پرداخت خواهد کرد که البته بدون نیاز به سپرده گذاری می باشد.

فرج الهی همچنین از ایجاد 4 تعاونی جدید در شهرستان بناب با سرمایه یک میلیارد ریال با اشتغالزائی برای 20 نفر خبرداد.
 
انتهای پیام/ی
برچسب ها: پرداخت ، وام ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.