ششمین کنفرانس بین المللی زلزله وسازه با حضور 12 کشورجهان امروز دردانشگاه شهید با هنر کرمان آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  رییس جهاد دانشگاهی استان و دبیر این کنفرانس با اشاره به اینکه این همایش به همت جهاد دانشگاهی و دانشگاه شهید باهنر کرمان به مدت 2 روز برگزار می شود، گفت: در این همایش بیش از 200 استاد و دانشجو حضور داشتند که 16 استاد خارجی و 2 پروفسور ایرانی از مهمانان ویژه این همایش هستند.

کامیاب با اعلام اینکه در کشوری زندگی می کنیم که زلزله های مهیبی در کارنامه خود دارد، گفت: زلزله بم با دهها هزار کشته ،هیچ وقت از ذهن مردم کرمان پاک نمی شود.

کامیاب افزود: آنچه که در زلزله بم رخ داد به خاطر قدرت زلزله نبود بلکه به خاطر مقاوم نبودن ساختمانها بود.

وی با اعلام اینکه ما باید به این واقعیت توجه داشته باشیم که زلزله یک پدیده طبیعی است خاطرنشان کرد: باید سازه های قوی در ساختمانها به کار برد که از خسارتزلزله های بزرگ جلوگیری کرد.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان یادآورشد: ما در دنیا شاهد آن هستیم که زلزله به قدرت زلزله بم در ژاپن به وقوع پیوست وتعداد تلفات آن به انگشتان دست هم نمی رسد واین نشان از استحکام ساختمانهای آنها است.

وی از ارائه 340 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد وگفت: 118 مقاله برگزیده شد که در قالب یک کتاب به چاپ رسیده است.

کامیاب برگزاری 3 کارگاه آموزشی،نمایشگاه کتاب وسخنرانی های دانشمندان خارجی وداخلی را از برنامه های جانبی این همایش برشمرد.

محمد جواد فدایی رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز با تشکر از حضور اساتید داخلی وخارجی ، هدف از برگزاریاین همایش را انجام پروژه های مشترک ،برگزاری جلسات تبادل نظر وارائه دروس تخصصی اعلام کرد وگفت: مهندسی زلزله ،طراحی براساس عملکرد،بهینه سازی سازه ،سازه های ویژه ، کنترل سازه ،کاربرد هوش مصنوعی در مهندسی وشریانهای حیاتی زلزله از دیگر اهداف این همایش است.

معاون عمرانی استاندار کرمان هم با اشاره به اینکه برگزاری این کنفرانس در کرمان به عنوان یکی از شهرهای زلزله خیز کار مهمی است گفت: زلزله بم با 30 هزار کشته وهزار 400 معلول همواره در ذهن مردم بم وکرمان خواهد ماند.

سیف اللهی با تاکید بر اینکه در 50 سال گذشته 70 زلزله بالای 5 ریشتر در کرمان به وقوع پیوسته خاطرنشان کرد: در شهر کرمان 1500 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که به دلیل نبود استحکام در یک زلزله 6 ریشتری فاجعه ای رخ می دهد.

وی افزود: با استفاده از تحقیقات علمی ، تربیت نیروهای تکنسین ، ساخت سازهای مقاوم و استفاده از مصالح استاندارد می شود از عمق فاجعه جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کنفرانس ، زلزله ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.