نایب رئیس مجلس گفت: تصمیم بسیار منطقی‌ای برای حفظ حقوق شهروندان عزیزی که وجوهی را در مؤسسه مالی و اعتباری میزان داشته‌اند گرفته شده است.

تصمیمات اصولی برای حفظ حقوق شهروندان در مؤسسه میزان اتخاذ شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز چهارشنبه 22 مهر ماه در رابطه با پیگیری‌هایی که در مورد مؤسسه مالی اعتباری میزان صورت گرفته، گفت: ما جلساتی را با وزیر اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و مسئولان قضایی در مورد مؤسسه مالی و اعتباری میزان داشتیم و دولت در این زمینه تصمیمات اصولی گرفته است.

وی با بیان این که بعد از آن جلسات بنده مجدداً با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی جلسه داشتم، افزود: باید خدمت همه کسانی که در مؤسسه میزان وجوه دارند، باید عرض کنم که اراده مجلس و دولت آن است که حقوق آنان حفظ شود، راهکاری نیز که ارائه شده به سرعت زمینه حل مشکلات را فراهم خواهد کرد.
 
به زودی شاهد پرداخت حقوق مردم در مؤسسه مالی و اعتباری میزان خواهیم بود

ابوترابی‌فرد با بیان این که نمی‌خواهم توضیحات بیشتری را ارائه کنم، تصریح کرد: تصمیم بسیار منطقی‌ای برای حفظ حقوق شهروندان عزیزی که وجوهی را در مؤسسه مالی و اعتباری میزان داشته‌اند گرفته شده که إن شاء الله با اجرای آن شاهد پرداخت حقوق مردم خواهیم بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری از معلمان ایرانی در امارات گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با معلمان ایرانی که در امارات دستگیر شده‌اند تذکرات جدی‌ای داشته‌اند.

ضرورت اقدام قاطع و عاجل وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و خارجه در موضوع بازداشت معلمان ایرانی در امارات

وی افزود: مطالبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این رابطه این است که وزارتخانه‌های امور خارجه و آموزش و پرورش با تدابیر صحیح و اقدامات قاطع برای حفظ شأن و منزلت آموزگاران که مورد احترام مردم ایران هستند و برای خدمت به ایرانیان در امارات زندگی می‌کنند، اقدام قاطع و عاجلی داشته باشند و نتایج آن را هم به اطلاع ملت عزیزمان می‌رساند.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات که به طور جدی پیگیر این موضوع هستند نیز گزارش کار را ارائه کنند، در عین حال ما امیدواریم که این موضوع به سرعت حل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پیام تسلیت نمایندگان همدان در پی درگذشت سردار همدانی گفت: آقای خجسته و آقای کارخانه‌ای نمایندگان مردم همدان میل داشتند که شهادت سردار سرافراز و پرافتخار سپاه سردار همدانی به مردم شهیدپرور همدان تسلیت عرض کند.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: سردار همدانی مردی است که از دیار شهیدپرور همدان برخاست و در جبهه‌های نبرد در برابر استکبار جهانی مدال افتخار را بر سینه رزمندگان استان همدان نشاند و بعد از پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس در خدمت نظام به عنوان بازوی توانای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سرباز شهادت‌طلب انجام وظیفه کرد و در این روزها دعوت حق را لبیک گفت، لذا بدین وسیله خدمت مردم شهیدپرور همدان تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

وی تأکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به طور قاطع به منافع ملی فکر می‌کنند و منافع ملی را هم در چارچوب مصالح تعریف شده از سوی آموزه‌های قطعی اسلام، خطوطی که رهبر انقلاب ارائه فرمودند و با توجه به ظرفیت‌های کشور، رصد و در راستای دفاع از منافع ملی تصمیم می‌گیرند و مصوباتی را دارند و خواهند داشت.
 
تصمیم نمایندگان به عنوان موافق و مخالف در بررسی برجام در چارچوب منافع ملی و دستاوردهای نظام بود
 
ابوترابی‌فرد در مورد موضوع برجام تصریح کرد: در مورد برجام نیز همین مسیر طی شده است، موافقین و مخالفین برجام در مجلس هر دو در مسیر انقلاب و پیرو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده و هستند و تصمیم آنان در مورد برجام به عنوان موافق و مخالف فقط در چارچوب منافع ملی و حراست از دستاوردهای نظام اسلامی بوده است.
 
رأی موافق و مخالف برجام غیرعلنی بوده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رأی موافق و مخالف غیر علنی بوده است و رسانه‌ها در تحلیل و ارائه نام مراقب اصول اخلاقی باشند.

ابوترابی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: جلسه بعدی مجلس روز دوشنبه، 4 آبان ماه برگزار خواهد شد و نمایندگان مجلس بعد از مراسم تاسوعا و عاشورا در مجلس حضور خواهند یافت لذا بر این اساس مجلس روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، میزان ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار