با توجه به سخنان رئیس جمهور در مراسم رسمی مبنی بر ایجاد تحرک در دولت با انجام تغییرات مسئولان دولتی پاسخی برای پرسش‌ها ندارند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "احساس می‌کنيم نياز به تغييرات برای تحرک در مسير دولت داشته باشيم" اين بخشی  از سخنان رئیس جمهور کشورمان در جلسه ستاد توسعه سرمایه گذاری مازندران بود که اذهان اصحاب رسانه و تحلیلگران را به خود مشغول کرد مسیر این تغییرات به کدام سمت خواهد بود!

سخن از تغییر ازسوی رئیس جمهور آن هم زمانی که مجلس شورای اسلامی به جزئیات برجام رای مثبت داده و قرار است اجرای برجام در روزهای آتی رقم بخورد، این ذهنیت را ایجاد می‎کند که تغییرات باید در راستای سیاست‎های پسا تحریم و عرصه اقتصادی رقم بخورد. اما وقتی خبرنگاران چنین سوالی را با سخنگوی دولت مطرح می‎کنند، نوبخت در پاسخ به چنین سوالاتی می‎گوید که برای اینکه بتوانیم همواره شایسته عمل کنیم نیاز است برنامه‌ها را برای خروج از رکود به انجام برسانیم و اینکه تعریف شود در تیم اقتصادی دولت قرار است تغییری انجام شود فکر نمی‌کنم این مطلب درست باشد. سخنگوی دولت تاکید می‎‏کند که صحبتی درباره تغییر اعضای اقتصادی دولت مطرح نشده و باید همه تلاش کنیم که برنامه‌های اقتصادی را پیش ببریم.

اما با اینکه سخنگوی دولت با صراحت بر این امر تاکید کرده که تغییر اعضای اقتصادی دولت مطرح نشده، بنابراین ذهن تحليلگران به این سمت سوق پیدا می‌کند که تغییرات مطرح شده درکدام بخش از دولت صورت خواهد گرفت؟

در حالی که معاون رئیس جمهور تمایلی برای صحبت صریح از تغییرات در دولت ندارد، در تازه‌ترين گمانه زنی‌ها شنيده شده که رضا ويسه جايگزين نعمت‌زاده خواهد شد، وی معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئيس‌جمهور است، ویسه رياست هيئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنايع ايران (ايدرو) را بين سال‌هاي 1380 تا 1384 برعهده داشته، در اين دوره پروژه فاز يک و فازهای شش، هفت و هشت پارس جنوبی را انجام داد در دوره رياستش بر ايدرو، وابستگی خودروسازان به اين سازمان زياد شد، و وی در پي دولتي‌تر کردن صنعت خودرو بود.

ناگفته نماند که اعمال تغييرات در چارچوب مدبرانه در عرصه اقتصادي بسيار حائز اهميت است تا بتوان در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشت، مهم اين است که دولت  بعد از تصويب و اجراي برجام، روندها را به گونه‌ای تغيير دهد که بتواند از فرصت‌های جديدی که به وجود خواهد آمد استفاده کند، به نظر می‌رسد با توجه به نزدیک بودن انتخابات، تغييرات و تاثيراتی که برجام در حوزه‌های مختلف کشور خواهد گذاشت شاید دولت را به اين نقطه برساند که نيروهای پرنشاط‌‌تر ،فعال تر و متناسب با وضعيت جديد را بکار بگيرد.

حال با توجه به سخنان رئیس جمهور در مراسمی رسمی و تصریح وی بر تغییرات در دولت و البته انکارهای معاونش باید منتظر بمانیم و ببینیم در لایه‌های زیرین تصمیمات دولت چه پیش خواهد آمد و داس دولت بر بدنه کدام بخش از کابینه خواهد زد.

یادادشت از سمانه حسن خانی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
کلان وزبرهای اقای روحانی ضعیف هس یه جز اقای ظریف و هاشمی وزیر بهداشت واقعین عملکرد اینها خوب هس و ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
مگه فرقی هم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
خدا انصاف بده نمایندگان بی لیاقتمون را به بهترین گزینه وزارت اموزش وپرورش رای ندادن چون نمایندگان با عتم مخالفند نه با شخص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
انتخاب وزیر از میان افراد بازنشسته و مسن اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
بهترین وزراء دولت آقای روحانی آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه و آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت هستند و ضعیفترین وزیر هم آقای نعمت زاده وزیر صنعت هستند که امیدوارم آقای روحانی به فکر جایگزینی یک مهره بهتر و کارآمدتر به جای ایشان باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
غیر از وزیر محترم بهداشت بقیه بکلی باید داس بخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
وزارت صنعت و وزارت ورزش عملکردهای ضعیفی داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
وزیر عوم هم باید جریان هیات علمی های مشروطی پیام نور را حل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
آقاي رئيس جمهور لطفا وزير آموزش وپرورش رو هم تغيير بديد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
خط مشی اقتصادی تغییر میکنه و مقاومتی تر میشه ، لزومی نداره که تغییری در کابینه دیده بشه.
آخرین اخبار