معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت : در نیمه نخست امسال 42 هزار و 589 بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری، حمل، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی انجام شده است.

بیش از 42 هزار بازرسی بهداشتی از واحد های تولید دامی در خراسان شمالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حمید رمضانی افزود: از این تعداد بازرسی ، 115 پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است.

رمضانی با بیان اینکه بازرسان دامپزشکی استان در بازدید از مراکز یادشده 59 هزار و 798 کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی را ضبط کردند ،خاطر نشان کرد: بیش از 54 تن از این محموله ها به دلیل غیرقابل مصرف بودن، به طریقه بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی افزود: در این مدت با حکم قضایی، 2 مرکز عرضه متخلف نیز پلمب و بیش از 236 میلیون ریال هم جریمه نقدی برای متخلفان تعیین شد.

رمضانی اظهارداشت: ناظران و بازرسان دامپزشکی استان بر ذبح شرعی و بهداشتی 54 هزار و 721 رأس دام در کشتارگاه های دام نظارت کردند.

وی افزود: در همین مدت بر کشتار بیش از 2 و نیم میلیون قطعه طیور هم در 2 کشتارگاه صنعتی طیور استان نظارت بهداشتی و شرعی لازم اعمال شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.