اگر معاونت گردشگری در استانداری فارس فعال شده بود شاهد مشکلات کنونی بخش گردشگری نبودیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نماینده ولی فقیه در استان فارس  و امام جمعه شیراز در نشست با فعالان گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به قانون ایجاد معاونت گردشگری در استانداری فارس که این استان را از جمله سه استان دارای معاونت گردشگری محسوب کرده گفت: اگر این معاونت با جدیت راه افتاده بود و حضور و توجه به رونق گردشگری استان را وظیفه خود می‌دانست وضعیت استان بهتر بود و باید این معاونت احیا و فعال شود.

وی با بیان اینکه استان فارس از تمام مواهب الهی در زمینه گردشگری برخوردار است اما از این نعمت‌ها استفاده نشده است اظهار کرد: عدم برنامه‌ریزی و عدم احساس نیاز به صنعت گردشگری سبب غفلت از نعمت‌هایی شده است که استان فارس در اختیار دارد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه استان فارس را به کشاورزی سرگرم کردند و این استان را با وجود داشتن ظرفیت‌های بسیار از ارائه خدمات فنی به دیگر استان‌ها بازداشتند افزود: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان فارس نیز به شدت مورد غفلت واقع شده است.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه معاونت گردشگری و زیارت استانداری فارس احیا و فعال شود خاطرنشان کرد: اگر این معاونت فعال شود و نهادهای متولی حوزه گردشگری از جمله میراث فرهنگی و شهرداری‌ها فارغ از قفل و زنجیرهایی که برای خود ایجاد کردند، به عنوان سه عنصر دولتی پای کار بیایند و در کنار سمن‌ها و بخش خصوصی قرار گیرند می‌توانند از ظرفیت‌های استان بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.

امام‌جمعه شیراز گفت: نگاه ما به صنعت گردشگری باید علمی باشد و نیاز داریم که صنعت گردشگری در این استان به‌عنوان یک حرکت علمی مبتنی بر دانش نگریسته شود.

وی با تأکید بر این ‌که تنها راه نجات استان از مشکل بیکاری توسعه گردشگری است، افزود: شروع به کار معاونت گردشگری و زیارت استانداری نباید بیش از این به تأخیر بیفتد.

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را مورد تأکید قرار داد و گفت: بزرگراه شیراز به اصفهان اگر هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود می‌تواند در بحث گردشگری مؤثر باشد و همچنین راه‌آهن فارس اگر مانند دیگر استان‌های کشور بود و همان قطارها و واگن‌هایی که در دیگر خطوط کشور وجود دارد در اینجا نیز فعال می‌شد تأثیر زیادی در جذب گردشگر داشت.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه شهر شیراز از ظرفیت توریسم درمانی برخوردار است تصریح کرد: کسانی که به عنوان همراه بیمار در چمن خیابان زیر درخت‌ها اتراق می‌کنند مکانی برای استراحت ندارند اما می‌توان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بیمارستان‌ها اماکنی برای اسکان همراهان بیماران ایجاد و سرویس لازم را ارائه کرد.

وی نداشتن برنامه برای تقویت صنعت گردشگری استان فارس را درد این استان خواند و اظهار کرد: متأسفانه در این استان برخی در مقابل فعالیت‌های حوزه گردشگری می‌ایستند و به جای تشویق و ایجاد فضا برای فعالیت سبب نا امیدی هم می‌شوند و برای صدور مجوزهای لازم برای فعالیت در عرصه گردشگری در استان به قدری کارشکنی می‌شود که افراد از ورود به این عرصه مفید و ارزشمند پشیمان می‌شوند.

همچنین در این نشست تعدادی از فعالان صنعت گردشگری به تشریح مشکلات صنعت گردشگری در استان پرداختند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: مواهب ، الهی ، گردشگری ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.