118 کارآموز قضایی برای تصدی منصب قضاوت در آیینی و با حضور معاون اول قوه قضائیه سوگند یاد کردند.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان ، در آیین تحلیف کارآموزان قضایی که امروز چهارشنبه در قوه قضاییه برگزار شد، 118 کارآموز قضایی با ادای سوگند از فردا ، رسما وارد حرفه قضا می شوند. 

براساس این گزارش در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی، علیرضا امینی، معاون منابع انسانی، ذبیح الله خداییان، معاون حقوقی ، محمدباقر الفت، معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و دیگر مسوولان قضائی حضور داشتند.

این کارآموزان قضائی از کارآموزان دوره 169 واحد تهران، دوره 34 واحد مشهد، دوره 9 واحد تبریز، دوره 11 واحد شیراز و دوره اول واحد ساری هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا امینی ، معاون منابع انسانی قوه قضائیه پیش تر اعلام کرده بود که این دستگاه به پنج هزار قاضی جدید نیار دارد.

امینی در خصوص شمار قضاتی که در سال از کادر دستگاه قضا خارج می شوند نیز اظهار کرد: به طور معمول 200 قاضی در سال با بازنشستگی، بازخرید و استعفا از مجموعه دستگاه قضا خارج می شوند که البته به دلیل کمبود قاضی با درخواست های بازخرید و یا استعفا به راحتی موافقت نمی شود.

به گفته وی، در زمان حاضر 700 نیروی قضایی خانم در دستگاه قضا در پست های مختلف دادیاری، مشاوره های خانوادگی، کارهای ستادی و گاهی مستشاری فعالیت می کنند.
سوگند یاد کردند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار