معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: با حمایت های دولت و طبق برنامه ریزی های انجام شده عزم این سازمان برای ریشه کنی بی سوادی در سطح کشور به ویژه سیستان و بلوچستان جدی است.

عزم جدی آموزش و پرورش برای ریشه کنی بی سوادی در سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ باقرزاده در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان نیکشهر افزود: تهیه کتاب، لوازم التحریر، کیف و کفش، مانتو و لباس برای با سوادکردن افراد کم درآمد و بی بضاعت در سنین مختلف و حمایت از بازماندگان از تحصیل بصورت رایگان است و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی ادامه داد: هر کسی بتواند یک نفر را از بی سوادی نجات دهد پس از قبولی فرد بی سواد مبلغ 670 هزار تومان به حساب آموزش دهنده واریز می شود.

فرماندار و رییس شورای پشتیبانی سواد آموزی نیکشهر نیز با تشریح مسائل و مشکلات حوزه سوادآموزی این شهرستان گفت: از حدود 100 هزار بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان تعداد شش هزار و 996 نفر در نیکشهر ساکنند.

صاحب گل صالحی افزود: نبود آمار دقیق از بی سوادان برنامه ریزی ها را برای رفع مشکلات این حوزه با مشکل جدی مواجه کرده است.

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: سفر معاون وزیرآموزش و پرورش با هدف بررسی بیشتر مشکلات بازماندگان از تحصیل به این استان انجام شده تا از نزدیک پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات گرفته شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.