معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آذربایجان‌شرقی تنها استانی است که تولیدات غذایی خود را به بیش از 50 کشور جهان صادر می کند که این امر حاکی از وجود استانداردهای لازم در تولیدات ما است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی در مورد فعالیت کارخانجات زیر زمینی سوسیس و کالباس در استان، اظهار کرد: اطلاعی از فعالیت مراکز و کارخانجات فاقد مجوز، خانگی و یا زیر زمینی نداریم و وظایف نهادهای نظارتی همچون اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی است که نظارت های خود را در این راستا افزایش دهند.

وی از فعالیت 26 کارخانه تولید فرآورده های گوشتی و سوسیس و کالباس در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با کارخانجات و واحدهای تولیدی دارای مجوز، در صورت انجام هرگونه تخلف، برخورد قانونی کرده و محصولات تولیدی را معدوم می کنیم.

به گفته وی، وضعیت آذربایجان‌شرقی در تولید محصولات و فرآورده های گوشتی، مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی بسیار مطلوب‌تر از سایر استان‌های کشور است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه استان‌های کشور مرز ندارند و محصولات به راحتی در بین استان‌ها رد و بدل می شود، عنوان کرد: متاسفانه در بعضی موارد، ورود محصولات بی کیفیت سایر استان ها باعث می شود که کیفیت محصولات تولیدی استان نیز زیر سوال برود.

وی با بیان اینکه با متخلفین و متقلبین حوزه دارو و غذا به شدت برخورد می کنیم، اظهار کرد: بر اساس ضوابط و آیین نامه‌های وزارت بهداشت، در فرمول ساخت فرآورده‌های گوشتی، اجازه استفاده از خمیر مرغ داده نشده است.

وی از مردم خواست که مصرف روغن، نمک و شکر در غذاهای خود را کنترل کرده و مصرف فست فود را به دلیل استفاده از روغن‌های چند بار مصرف در بعضی مراکز، نمک بیش از حد، عدم رعایت فرمول ساخت و .. به حداقل ممکن برسانند.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.