رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: یک میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های گردشگری منطقه تفریحی سیاحتی باغ فردوس در این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ هومن عنایی  افزود: این اعتبار از محل بودجه ملی برای محوطه سازی در باغ فردوس واقع درکوی سه راهی شهر دوگنبدان تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: این بودجه برای ساماندهی و تسطیح محوطه باغ فردوس در نظر گرفته شده است.

عنایی ابرازامیدواری کرد: با جذب این اعتبار مرکز تقریحی زیبای باغ فردوس به محلی برای استراحت شهروندان و مسافران تبدیل شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر طرح ساماندهی محوطه باغ فردوس با 40 درصد پیشرفت کاری و 600 میلیون ریال اعتبار از محل بودجه سال گذشته در این منطقه تفریحی در حال اجراست.

عنایی تصریح کرد: تاکنون امکاناتی نظیر سکوبندی، حصارکشی کانال انتقال آب، روشنایی، ساماندهی چشمه آب، سرویس بهداشتی و آبخوری در این منطقه ایجاد شده است.

عنایی گفت: به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر و داشتن چشم اندازهای طبیعی بکر تقویت زیرساخت های گردشگری در این مرکز تفریحی ضروری است.

منطقه سیاحتی تفریحی باغ فردوس درمرکز شهر دوگنبدان با وسعتی به مساخت هفت هکتار، درختان سرسبز، چشمه آب شیرین دایمی با آبدهی حدود 20 لیتر در ثانیه یکی از مراکز تفریحی گردشگر پذیر این شهرستان است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: 13 طرح گردشگری و صیانت از آثار تاریخی این شهرستان در دولت یازدهم اجرا شد.

عنایی افزود: این پروژه ها در قالب تکمیل اردوگاه های گردشگری در مناطق تفریحی، مرمت و محوطه سازی آثار تاریخی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: پل خیری و محمد، چهار طاقی خیرآباد، گنبد لیشتر، کوشک گودنگون و قلعه کهنه آرو در دو ساله گذشته مرمت شدند.

وی تکمیل اردوگاه های گردشگری دشتک دیل، باغ فردوس و امامزاده اسماعیل (ع) از جمله طرح های گردشگری است که در دو ساله گذشته انجام شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: عملیات تعیین عرصه و حریم پنج محوطه تاریخی در معرض تهدید و نابودی این شهرستان از دیگر برنامه هایی بود که با هدف صیانت از این میراث گرانبها در دولت یازدهم انجام شد.

وی بیان کرد: آثار تاریخی شامل تپه فرودگاه، محوطه های تاریخی انجیر سیاه،خنگ بنار و باغ انار و تپه ده از جمله این آثاراست.

عنایی تصریح کرد: این آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی بوده که قدمت آنها مربوط به دوره های اسلامی، صفویه و قاجاریه است.

عنایی ابراز داشت: این توجه به آثار تاریخی و مناطق گردشگری آمار بازدید از مناطق سیاحتی، زیارتی و تاریخی را از یک میلیون و 100 هزار نفر در سال 92 به یک میلیون و 340 هزارنفر در سال 94 افزایش داده است.

عنایی افزود: 137اثر تاریخی در این شهرستان تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی در 27 روستای این شهرستان با هدف صنایع دستی با عنوان صنعتی درآمدزا از دیگر برنامه های حمایتی دولت در گچساران بوده است.

حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، مناطق تفریحی و تاریخی دشتک دیل و چهارطاقی خیرآباد از مهمترین مناطق گردشگری از مهمترین جاذبه های گردشگری گچساران است.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد

انتهای پیام /س
برچسب ها: اعتبار ، توسعه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.