شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد درخواست مخالفان در گینه برای لغو نتایج انتخابات، تشدید تنش ها در این کشور را در پی داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه فرانس 24 گزارش داد گینه کوناکری همچنان در انتظار اعلام نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری است. ناظران اروپایی به رغم انتقاد از بی نظمی کامل کمیسیون انتخاباتی، این انتخابات را در کل تایید کرده اند.

بر این اساس اگرچه حوادثی در کوناکری رخ داده، اما اوضاع عمومی کشور آرام است. چند گروه کوچک از جوانان روزگذشته در محله های نزدیک به مخالفان در پایتخت با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

مخالفان خواستار لغو انتخابات شده اند که همین امر تشدید تنش ها را در پی داشته است.

یکی از معترضان گفت: ما آماده دفاع از رای خود هستیم. زیرا رئیس جمهور می خواهد کشور را به آتش بکشید.ما این نمایش انتخاباتی را نمی پذیریم. باید رای ما را بازگردانند.

فرانس 24 افزود این در حالی است که حزب «اجتماع مردم گینه» متعلق به آلفا کنده، رئیس جمهور فعلی معترضان را به آرامش فراخوانده و از هرگونه اظهارنظر خودداری کرده است.

ناظران خارجی نیز از نامزدها خواسته اند اختلافات خود را در آرامش حل کنند. هنوز نتایج اولیه انتخابات اعلام نشده است و احتمال دارد کمیسیون مستقل انتخابات تا روز جمعه این نتایج را اعلام کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار