معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: 70 درصد مدارس کشور در روستاها قرار دارد و این در حالیست که تنها 29 درصد جمعیت دانش آموزی کشور دراین مناطق زندگی می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد دیمه ور روز سه شنبه در هشتمین جشنواره برترین های دوره ابتدایی در اصفهان افزود: این در حالیست که در 30 درصد مدارس مناطق شهری، 70 درصد جمعیت دانش آموزی تحصیل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدر دادن منابع اقتصادی کشور، هزینه های سنگینی را به دنبال دارد بنابراین باید راهکارهای اساسی برای رفع این موضوع شود.

وی همچنین اظهار کرد: امروز بعد از همه فراز و فرودهایی که در بین نظریه پردازان تعلیم و تربیت در دنیای معاصر صورت گرفته است و درباره نظریات یادگیری بحث و گفتگو شده است، اقتصاد دانان و نظریه پردازان توسعه نیز به موضوع تعلیم و تربیت ورود پیدا کرده اند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال 1998 میلادی، تمام کسانی که برنده جایزه نوبل در اقتصاد شده اند، تمرکز و توجه آنها بر حوزه تعلیم و تربیت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان قرن بیستم، زمانی که یونسکو پژوهشی در حوزه تعلیم و تربیت انجام داد تمامی فراز و فرودهای تعلیم و تربیت را در قرن بیستم بررسی کردند و چشم اندازی را برای آموزش و پرورش در قرن بیست و یکم پیشنهاد کردند.

دیمه ور افزود: این چشم انداز پیشنهادی، دست مایه ای برای سایر پژوهشگران برای تمرکز بر موضوع تعلیم و تربین شد.

وی خاطرنشان کرد: مدارس امروز، چشم انداز دقیقی از آنچه که ما در آینده خواهیم داشت هستند بطوریکه هیچ جامعه ای از عمق فکر، ظرفیت و توانمندی معلمان و دانش آموزان امروز خود فراتر نخواهد رفت.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: از سال دو هزار تا 2015 دنیا به این نتیجه رسید که برنامه های توسعه ای سازمان ملل متحد را کنار بگذارد.

وی یادآوری کرد: در اجلاس اخیر سازمان ملل متحد، سندی به نام آموزش برای توسعه پایدار امضا شد بطوریکه رویکرد هزاره ی جدید که در این چند سال نظریه پردازی شد به این سمت رفت که کشورها از جایگاه تعلیم و تربیت به افق توسعه خود بپردازند.

دیمه ور تصریح کرد: تجربه نشان داده است که اگر منابع انسانی با دوام وجود نداشته باشد هیچ سودی به آموزش و پرورش نخواهد رسید.

وی افزود: هیچ سازمان و تشکیلاتی به اندازه آموزش و پرورش قادر نیست که این موضوع و باور را در نیروی انسانی نهادینه سازی کند.

هشتمین جشنواره برترین های دوره ابتدایی با هدف تشویق و ترغیب نیروهای شاغل در دوره ابتدایی و تجلیل از برترین های این دوره که منتخب فعالان طرح ها و برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان در سال تحصیلی 94-93 هستند برگزار شد. 

در این آیین که حدود 400 نفر از دست اندرکاران فضای تعلیم و تربیت استان حضور داشتند از 180 نفر از روسای ادارات، معاونان، کارشناسان، معلمان، مدیران مدارس، مدرسان، اعضای گروه های درسی و فعالان طرح ها و برنامه هایی از جمله درس پژوهی، مدیریت پویا ، منتخبین شورای معلمان ، مقاله نویسی و دیگر موارد تجلیل شد. 

هم اکنون 750 هزار دانش آموز در دو دوره ابتدایی و متوسطه در شش هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل می کنند که 410 هزار نفر آنان در مقطع ابتدایی حضور دارند. 


منبع : ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار