معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان؛ بازسازی و نوسازی شبکه های فاضلاب استان به 2 هزار و 700میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛  محسن درفشان گفت: سوسنگرد در بین شهرهای خوزستان حادترین وضعیت و شرایط را از نظر شبکه های فاضلاب دارد.

وی خاطرنشان کرد: در نوسازی شبکه ها قرار است شبکه های موجود با شبکه هایی از جنس پلی اتیلن جایگزین شوند و تمام اقلام مورد نیاز این کار از داخل استان تامین خواهد شد.

درفشان با اشاره به اینکه عملیات بازسازی و شست و شوی شبکه های فضلاب از تیر ماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد تصریح کرد: این عملیات توسط 15دستگاه جنتکس به منظور شست و شو، پاکسازی و لایروبی شبکه های فاضلاب به صورت مکانیزه انجام می گردد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان همچنین از آغاز تعمیر اساسی تاسیسات آبی از اوایل آذر خبر داد و گفت: این عملیات 4 ماه ادامه خواهد داشت.

محسن درفشان به تعمیر اساسی خطوط و ایستگاه های پمپاژ در استان اشاره کرد و اذعان داشت: با وجود شدت گرما و مسایل گرد و خاک هیچ گونه مشکلی از نظر میکروبی و قطعی آب در تابستان امسال در استان رخ نداد اما با بحران هایی مواجه شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه خوزستان با 38 بحران در زیرساخت های آب و فاضلاب خود امسال مواجه شد بیان کرد: از این مجموع 26 مورد مدیریت شد و مابقی تبعاتی به دنبال داشت.

درفشان سیل ابتدای امسال در لالی و اندیکا، قطعی آب غدیر در آبادان و خرمشهر، شکسته شدن مخزن آب هفتکل و وضعیت نامطلوب تصفیه خانه های خرمشهر و اروندکنار را از جمله بحران های سال جاری در استان اعلام کرد.

وی مجموع خسارات وارده به شبکه آب و فاضلاب خوزستان در نیمه نخست امسال را 27میلیارد ریال و میزان تلفات در شبکه آبرسانی را بالغ بر 40درصد اعلام کرد و گفت: میزان تلفات در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش داشت.

گفتنی است: 55 درصد آب آشامیدنی خوزستان از رودخانه ها و مابقی از طریق منابع آب زیرزمینی تامین می شود.

شایان ذکر است: 620 هزار مشترک در زمان حاضر از خدمات آبفا در زمینه تامین آب آشامیدنی بهره می برند که 2 میلیون و 400 هزار نفر را زیر پوشش قرار داده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.