برخی منابع سعودی از انتخاب یک وزیر خارجه جدید تا بهار سال آینده خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه مصری "اخبار حصری" به نقل از برخی منابع سعودی اعلام کرد وزیر خارجه عربستان به دلیل شکست هایی که در رویارویی با بحران های منطقه متحمل شده، بزودی برکنار خواهد شد.

این پایگاه در گزارشی نوشت: بطور قطع، تا بهار سال آینده یک وزیر خارجه جدید برای عربستان انتخاب خواهد شد. طبق اعلام منابع سعودی، تصمیم تعیین وزیر خارجه جدید بجای عادل جبیر که چند ماهی است جایگزین سعود الفیصل شده، در پی شکست دیپلماسی عربستان در برخورد با چالشهای منطقه اتخاذ شده است. 

این منابع گفته اند: نداشتن یک راهبرد آشکار برای عربستان علت این تصمیم است. در حالی که برخی از مقامات عربستان معتقد به شکست این کشور در پرونده های منطقه ای هستند، جانشین ولیعهد امور اصلی سیاست خارجی کشور را برعهده گرفته و عادل جبیر تنها منشی وی محسوب می شود. به همین دلیل وی قدرت سعود الفیصل، وزیر خارجه پیشین را ندارد.

این پایگاه در ادامه گزارش خود آورده است: عادل جبیر نتوانسته نظام پادشاهی جدید عربستان به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز را قانع کند که قدرت اداره پرونده های دیپلماتیک را به موازات حوادثه منطقه در اختیار دارد. سخنان ضد و نقیض وی سبب خشم خاندان آل سعود شده است.
برخی منابع در وزارت خارجه عربستان به پایگاه اخبار حصری گفته اند: انتخاب جبیر برای وزارت خارجه، چندان موفقیت آمیز نبوده است؛ چرا که این پست بسیار بیشتر از ظرفیت و قدرت وی بوده و خود وی نیز پس از انتخاب، تا دو ماه در اتخاذ تصمیمات دچار سرگردانی بود.

این گزارش در ادامه با مطرح کردن این پرسش که چه کسی جایگزین عادل جبیر خواهد شد تصریح کرد: بسیاری از منابع در وزارت خارجه عربستان می گویند جایگزین وی، یکی از شاهزادگان خاندان حاکم است که ید طولایی در پرونده های خارجی داراست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
بالاخره کله کدو رفتنی شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
هرچند که هرکی بیاد جاش بدتر هست که بهتر نیست
اما بهتره این بچه سوسول بکشه کنار
انشاالله همه ال سعود کلا بکشه کنار !
آخرین اخبار