سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از مهلت ثبت نام واحدهای صنعتی و خدماتی سبز تا 20 آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جعفری گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به منظور تشویق واحدهای صنعتی و خدماتی که در راستای حفظ محیط زیست اقدامات برجسته ای انجام داده اند و همچنین ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین واحدهای صنعتی و خدماتی کشور و انتقال تجارب مدیران موفق در زمینه کنترل و کاهش آلاینده های زیست محیطی اقدام به فراخوان هفدهمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز نموده است .

وی افزود: بررسی اولیه همه اظهارنامه های واحد های صنعتی در ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها انجام می شود و پس از بررسی های نهایی در دبیرخانه مستقر در دفتر ارزیابی زیست محیطی، واحد های صنعتی و خدماتی سبز و برگزیده معرفی می شوند.

ناصرجعفری در خصوص معیارهای انتخاب واحدهای صنعتی ادامه داد: نصب و راه اندازی و یا اصلاح سیستم تصفیه پساب، دفع و دفن اصولی و بهداشتی زباله، مدیریت بازیافت مواد زائد، ایجاد و توسعه فضای سبز، اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO14000، مصرف بهینه حامل های انرژی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد، ایجاد نوآوری های زیست محیطی و خدمات فراگیر معیارهای انتخاب واحدهای خدماتی سبز است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: دبیرخانه انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز به منظور بررسی دقیق تر عملکرد واحدهای متقاضی در سال جاری، گروههای صنعتی را از 3 گروه به 8 گروه و همچنین گروههای خدماتی را از 2 گروه به 7 گروه افزایش دادند و صنایع سبز یا برگزیده منحصرا در گروه ذیربط خود انتخاب خواهند شد.

جعفری اضافه کرد: پرسشنامه واحد های صنعتی و خدماتی سبز سال 93 به همراه کتابچه راهنما به صورت فایل الکترونیکی از تاریخ 20/6/94 در پورتال سازمان حفاظت محیط زیست به آدرسwww.doe.ir قابل دسترس می باشد و کلیه واحد های صنعتی و خدماتی متقاضی می توانند جهت تکمیل پرسشنامه های مذکور به صورت مکانیزه حداکثر تا تاریخ 20/8/94 اقدام نمایند.

وی افزود: واحد های صنعتی و خدماتی استان در صورت داشتن هرگونه ابهام و پرسش می توانند با دبیرخانه واحد های صنعتی و خدماتی سبز با شماره 3-33541001 داخلی 229 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ثبت نام ، صنعتی ، خدمات ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.