مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم طرح بصیرت عاشورایی در قالب تشکیل قرارگاه سیدالشهدا(ع) در امامزادگان استان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حجت الاسلام سیف الله سهرابی اظهار داشت: همزمان با ماه محرم امسال طرح بصیرت عاشورایی در راستای استفاده از ظرفیت های معنوی امامزادگان در خراسان شمالی اجرا می شود.

وی افزود: برگزاری طرح بصیرت عاشورایی نهاد اوقاف و امور خیریه در ماه محرم به منظور اجرای امینانه نیات واقفانی است که موقوفات خود را با نیت برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) و اطعام عزاداران مجالس محرم ثبت کرده اند.

حجت الاسلام سهرابی افزود: اجرای امینانه نیات این واقفان در طرح بصیرت عاشورایی نیازمند انسجام و هماهنگی بین بخشی بوده و برگزاری درست آن منجر به تبلیغ عملی فرهنگ وقف و ترویج بیش از پیش این سنت حسنه در بین مردم می شود. بر این اساس ستاد اجرایی طرح بصیرت عاشورایی با عنوان قرارگاه سیدالشهدا(ع) از بیستم مهرماه تا ششم آبان در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در خراسان شمالی 4 هزار و 998 موقوفه با 9 هزار و 835 رقبه وجود دارد، تصریح کرد: بیش از 65 درصد این موقوفات با نیت برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین(ع) ثبت شده اند.

 حجت الاسلام سهرابی اعزام روحانیان مبلغ به امامزاده های شهرستان ها و مناطق مختلف استان، برگزاری نشست های بصیرت عاشورایی، مداحی، سخنرانی، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های کودک و نوجوان، پاسخگویی به سؤالات شرعی و غیره را از جمله برنامه هایی اعلام کرد که در قالب طرح بصیرت عاشورایی همزمان با ماه محرم در امامزاده های شاخص استان برگزار می شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.