«شی جین پینگ» رییس جمهور چین اعلام کرد که کشورش برای مبارزه با تروریسم آماده همکاری با ترکیه و هر کشور دیگری است که در این زمینه فعالیت می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، رییس جمهور چین این سخنان را در قالب پیامی به «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای خود در ارتباط با انفجارهای تروریستی اخیر در آنکارا مطرح کرد.

«شی» در پیام خود همچنین با خانواده های مصدومان و قربانیان این حادثه و ملت و دولت ترکیه ابراز همدردی کرد و یادآور شد که این حوادث جامعه چین و مسوولان این کشور را شوکه کرده است.

در این پیام که تلویزیون چین نیز آن را منتشر کرده، آمده است: چین آماده هر گونه همکاری با ترکیه برای مقابله با تروریسم است.

رییس جمهوری خلق چین در پیام خود خاطرنشان کرده است که چین برای مبارزه با تروریسم نه فقط با ترکیه بلکه با هر کشور دیگری همکاری های لازم را انجام خواهد داد.

«شی جین پینگ» همچنین در پیام خود تروریسم را در هر شکل آن مورد حمله و انتقاد قرار داد و انفجارهای تروریستی ترکیه را نیز به شدت محکوم کرد.

در بخشی از پیام رییس جمهور چین آمده است: «تروریسم کور که باعث قربانی شدن غیرنظامیان می شود از دیدگاه چین محکوم است و چین با ترکیه و جامعه بین المللی برای مقابله با این تهدید همکاری می کند.»

«لی که چیانگ» نخست وزیر چین هم در پیامی برای «احمد داوداوغلو» همتای ترک خود از تلاش های دولت آنکارا برای بازگرداندن آرامش و امنیت و تثبیت اوضاع کشور حمایت و با خانواده های قربانیان و دولت ترکیه ابراز همدردی کرده است.

وزارت خارجه چین نیز پیشتر با صدور بیانیه ای عملیات تروریستی در پایتخت ترکیه را به شدت محکوم کرده بود.

بر اثر وقوع دو انفجار انتحاری در روز شنبه - 18 مهر - در آنکارا پایتخت ترکیه که همزمان با نشست فعالان مدنی در این شهر رخ داد، دست کم 97 نفر کشته و 128 زخمی برجا گذاشت

منبع : ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.