یک مقام ارشد دولت آمریکا مدعی شد: ایران با آزمایش موشکی اخیر خود به احتمال زیاد تحریمهای سازمان ملل را نقض کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، یک مقام ارشد آمریکایی در خصوص آزمایش موشکی اخیر ایران گفت: دولت اوباما معتقد است که ایران به احتمال زیاد قطعنامه سازمان ملل را با آزمایش یک موشک دوربرد سطح به سطح در اواخر هفته نقض کرده است.

به ادعای وی دولت آمریکا تاکنون رسما این موضوع را به سازمان ملل اعلام نکرده است اما بررسی های اولیه نشان می دهد که آزمایش موشکی روز یکشنبه احتمالا نقض قطعنامه شورای امنیت بود که به دنبال تضعیف قدرت موشکی و اتمی ایران است.

بررسی و تحلیل این آزمایش موشکی نمی تواند کار دشواری باشد زیرا آنها این آزمایش را مخفیانه انجام نداده اند و ما اطلاعات زیادی درباره این آزمایش در اختیار داریم.

وی افزود:اما به هرحال این آزمایش از طرف دیگر نمی تواند نقض توافق بین المللی اتمی تاریخی بین آمریکا و ایران و دیگر قدرت های جهانی برای مقابله با ماجراجویی های اتمی تهران باشد.آن توافق که با نام طرح اقدام مشترک شناخته می شود تنها درباره یک موضوع است و آن برنامه اتمی ایران است.آزمایش موشکی بالستیک موضوعی جداگانه است که ماوراء حیطه توافق نامه اتمی باید بررسی شود.

این مقام گفت:اگر آزمایش موشکی اخیر ایران نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل باشد ما اقدامات مقتضی را در سازمان ملل در نظر خواهیم گرفت.ما این اقدام را برای تمامی موارد نقض قطعنامه های سازمان ملل از طرف ایران انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار