نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام تقریبا همان فکت شیت آمریکا در لوزان است گفت:‌برخی نامه منتشر شده علیه کمیسیون را نخوانده امضا کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی برجام که در دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی و با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه عمران این دانشگاه برگزار شد با اشاره به بررسی طرح اقدام متناسب دولت در اجرای برجام گفت: قطعاً 2 روز آینده روزهای سختی برای مجلس خواهد بود.

وی اظهار داشت: امشب نیز نمایندگان دو فراکسیون عمده مجلس در جلسه شورای عالی امنیت ملی حاضر شدند تا هماهنگی‌های لازم درباره بررسی برجام در مجلس را انجام دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهارات خود با اشاره به سیر شکل‌گیری پرونده هسته‌ای کشورمان گفت: سؤال اساسی این است که روند پرونده هسته‌ای ما دقیقاً از کجا شروع شد و دلیل آن چه بود.

بذرپاش با اشاره به خرید سانتریفیوژهای آلوده از سوی ایران در دهه هفتاد گفت: این سانتریفیوژها آلوده بود و اثبات این مسئله که این آلودگی برای کشور مبدأ بوده است برای ما زمان برد.

وی با اشاره به سه دوره مذاکره ایران و غرب درباره مسئله هسته‌ای ادامه داد: متن سوم مذاکرات ما با غرب یعنی از سال 1390 تا به امروز در جهت برداشته شدن تحریم‌های تحمیل شده به ایران به دلیل قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل بود.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با یادآوری سیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تحریم‌های مشترکی که از سوی آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران و برخی کشورها مانند لیبی اجرا شد، گفت: لیبی در آن زمان تمامی تأسیسات خود را جمع کرد و به آمریکا فرستاد و پس از آن آمریکا تحریم داماتو و «مهار ایران لیبی» را با حذف نام لیبی تجمیع کرده و به عنوان قانون جامع مهار ایران و کاهش سرمایه‌گذاری به اجرا درآورد.

منبع: فارس
انتهای پیام/
برچسب ها: بذرپاش ، برجام ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.