مراسم بزرگداشت عالم بزرگوار آیت ا... میرزا علی اکبر فیض مشکینی با حضور مردم ، اساتید حوزه و دانشگاه ، دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

برگزاری مراسم نکوداشت آیت ا.لله مشکینی در تبریزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ این نکوداشت ، هفتمین نشست از سلسله نشست های حیات طیبه دانشگاه تبریز بود .

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم از آیت ا... مشکینی با عنوان فقیه بصیر یاد کرد و افزود : این دانشمند فرزانه از جمله علمای طراز اول جهان اسلام و جهان تشیع بود که برای اعتلای دین از هیچ گونه تلاش و مجاهدتی دریغ نکرد .

آیت ا... محسن مجتهد شبستری با اشاره به اقدامات این عالم پرهیزکار در مبارزه با رژیم طاغوت و همچنین ممحضور مکرر وی در جبهه های نبرد در طول 8 سال دفاع مقدس افزود : این عالم فرزانه در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی متحمل سختی های زیادی شد اما از آرمانهای والای خود پاسداری کرد .

وی ولایت پذیری را برجسته ترین خصوصیت فکری و اعتقادی آیت اله مشکینی دانست و تصریح کرد : این عالم توانمند با وجود کسب مدارج عالی علمی و فقهی "ذوب در ولایت" و پیرو امام خمینی و مقام معظم رهبری بود و امضای وی در تایید مرجعیت امام (ره) ،مصداق بارزی بر این ادعاست.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور هم در این مراسم مرحوم آیت اله مشکینی را شخصیت کم نظیر و ممتاز انقلاب دانست و گفت: این عالم مجاهد ، علیه استکبار جهانی به پا خواست و تمام عمر خود را در راه اعتلای اسلام و سربلندی کشور صرف کرد .

حجت الاسلام و المسلمین تقوی تقویت بنیان علمی و فرهنگی جامعه ، تجلیل از ارزش ها و گسترش شعائر اسلامی ناب را در میان مردم از مهمترین آثار برگزاری مراسم بزرگداشت شخصیت های اسلامی دانست و بر ضرورت پاسداری از میراث فکری و معنوی مردان بزرگ الهی تاکید کرد .

ایت ا... میرزا علی اکبر فیض معروف به مشکینی در سال 1300 هجری شمسی در مشکین متولد شد .

ریاست 3 دوره از مجلس خبرگان رهبری ، رئیس شورای بازنگری قانون اساسی ، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، تدریس دروس مختلف در حوزه علمیه قم ، امامت جمعه موقت تبریز از جمله مسولیت های وی در طول حیات پربرکتش بود .

این عالم وارسته پس از عمری مجاهدت در جبهه های علمی ، سیاسی و فرهنگی در مرداد ماه سال 1386 بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.