همزمان با آغاز محرم و ورود کاروان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا تجمع بزرگ عزاداران حسینی با عنوان لبیک یا حسین در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان  هدف از برگزاری مراسم‌های سوگواری در ماه‌های محرم و صفر را کسب معرفت حقیقی بیان کردو گفت: همه ما وظیفه داریم با سوگواران امام حسین(ع) خوش‌ رفتاری کنیم و دافعه نداشته باشیم زیرا مکتب امام حسین(ع) می‌تواند جامعه را به راه راست هدایت کند.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی  افزود: همزمان با فرارسیدن ماه محرم مراسم سیاه‌پوشان امامزادگان و بقاع متبرکه وهمچنین مراسم لبیک یاحسین در امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود.

بگفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، حدود 430 میلیون تومان اعتبار از محل موقوفات مرتبط با مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) برای برگزاری مراسمات ویژه ماه محرم و نیت امام حسین(ع)هزینه می‌شود.

نوروزی اظهارکرد: ویژه برنامه شیرخوارگان در روز دوم محرم و همایش ردپا سه ساله در سومین روز از محرم ، برگزاری همایش احلی من العسل، برای نوجوانان در روز ششم محرم‌ و  رهروان زینبی(س) برای بانوان  از اهم برنامه های این اداره کل است.

وی برپایی 30 خیمه معرفت، غرفه عفاف و حجاب، مشاوره کودک و خانواده و چند رسانه ای در بقاع متبرکه را از برنامه اوقاف و امور خیریه استان در ایام محرم و صفر عنوان کرد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان برای ترویج و گسترش سیره حسینی 50 مبلغ استانی و 60 مبلغ از قم در محرم برای تبلیغ به مناطق مختلف استان قزوین اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نیات واقفان در کشور و استان منوط به امام حسین است؛ اضافه کرد:  770 نیت  در حوزه وقف در کشور وجود دارد، بیش از 70 درصد این نیات مربوط به امام حسین (ع) و عزاداری برای این امام بزرگوار است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.