معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: این شورا در سال جاری 40 پرونده قتل با حکم قصاص را به صلح سازش ختم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسیستان و بلوچستان، طاهری افزود: رسیدگی به برخی شکایت ها به منظور کاهش پرونده های ورودی به مراجع قضایی از وظایف شوراهای حل اختلاف است که در این زمینه تاکنون موفقیت های خوبی حاصل شده است.

وی ادامه داد: قوانین اجرا شده در شورای حل اختلاف همان قانون های قوه قضاییه است و بر اساس قانون پرونده های مختلفی از جمله پرونده های مالی تا سقف 50 میلیون ریال به این شورا وارد می شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم اینک در سیستان و بلوچستان 6 شورای تخصصی وجود دارد که هدف از تشکیل آن ها کمک به حل مشکلات در بخش های مختلف و جلوگیری از ورود آن ها به مراجع بالاتر است.

وی ادامه داد: شورای تخصصی حل اختلاف پزشکی نیز در این راستا تشکیل شده است تا از این طریق مشکلات ایجاد شده در زمینه پزشکان و درمان سریعتر رفع شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 90 درصد پرونده های وارد شده به شورای تخصصی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حل می شود.

طاهری افزود: شورای تخصصی زندان ها نیز به منظور پیگیری حقوق زندانیان و حل مشکلات آنان ایجاد شده و هم اینک در تمام زندان های استان مستقر است.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایجاد شورای تخصصی تصادفات نیز از دیگر واحدهای این شورا است که به منظور تسریع در روند حل اختلافات بین آسیب دیده، مقصر و بیمه ها تشکیل شده است.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.