نخستین پارک علمی آموزشی تجسمی دانش آموز در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید قاضی دزفول راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛  حسن مرتضوی هدف از راه اندازی این پارک آموزشی را سوق داد فعالیت های آموزشی به سمت پژوهش محوری عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم تا دانش آموزان وارد این حوزه شوند.

مدیر پارک آموزشی تجسمی دانش آموز با بیان اینکه بیش از 1 سال برای راه اندازی این مرکز تلاش شده است اظهار داشت: بالغ بر 1 میلیارد ریال از محل کمک های شورای اسلامی شهر و نیز هزینه شخصی برای راه اندازی این مرکز هزینه شده است.

سعید سجادیان خاطرنشان کرد: این پارک در 1 هزار متر مربع زمین احداث شده و شامل 30 اثر علمی و تجسمی برای آموزش دانش آموزان به طور علمی و عملی است.

عظیم سرافراز عضو شورای شهر دزفول احداث این پارک علمی را موجب افزایش سطح اطلاعاتی دانش آموزان در خصوص فرهنگ علمی،جغرافیایی ،تاریخی و سنتی دانست.

وی با بیان اینکه دزفول از پیشینه و آثار تاریخی ثبت شده ملی و جهانی برخوردار است دارد تصریح کرد: متاسفانه در این شهر موزه تاریخ طبیعی وجود ندارد.

سرافراز تعامل و همکاری این پارک با میراث فرهنگی را خواستار شد و افزود: برخی از بخش های این پارک تاریخی می باشد که باید توسط میراث فرهنگی حمایت شود.

محمود حبیب اللهی مدیر اردوگاه دانش آموزی شهید قاضی دزفول به قدمت 55 ساله این اردوگاه اشاره کرد و بیان داشت: این اردوگاه از قدیمی ترین اردوگاه خوزستان است و پیش از انقلاب به عنوان اردوگاه پیشآهنگ فعال بوده و پس از انقلاب به اردوگاه دانش آموزی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه در کشور چنین پارک آموزش تجسمی وجود ندارد از مسوولان خواست با آموزش وپرورش جهت پربارتر کردن برنامه های این اردوگاه همکاری نمایند تا فعالیت های تحقیقاتی و علمی دانش آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی در این اردوگاه انجام شود.

شایان ذکر است این اردوگاه ظرفیت پذیرش روزانه 350 نفر و اقامت شبانه 150 نفر را دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.