معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: ۵۰ درصد اختلالات روانی پیش از ۱۴ سالگی و ۷۵ درصد این اختلالات در سنین کمتر از ۲۴ سالگی آغاز می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، حبیب الله مسعودی فرید در نخستین همایش یک روزه رشد و تکامل همه جانبه کودکان در مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش افزود: بنابراین باید توجه ویژه ای به رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی کودکان در بخش سلامت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تکامل ناحیه تصمیم گیری انتزاعی و منطقی مغز تا سن 24 سالگی طول می کشد؛ هر چه سن کمتر باشد ، اهمیت دوران زندگی بیشتر می شود.

مسعودی فرید با اشاره به پنجره فرصت دوران ابتدایی کودکان ، ادامه داد: اگر ریزمغذی ها را در اختیار کودکان قرار دهیم، می توانیم آنان را با تعداد سلول های عصبی بیشتری به سن بزرگسالی هدایت کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: برای رسیدن به ایران 1404 باید سرمایه گذاری بیشتری روی کودکان انجام دهیم ؛ بیشترین برگشت سرمایه نیز در سنین کمتر از سه سال است.

مسعودی فرید افزود: خانواده ها دیگر به تنهایی مسوولیت جامعه پذیری کودکان را برعهده ندارند بلکه نهادهای آموزشی و رسانه ها نیز در کنار خانواده ها قرار می گیرند.

وی در ادامه به مهدروستاها اشاره کرد و گفت: امسال اعتبار دادن وعده غذای گرم در این مکان ها، چندین برابر شده است.

این مقام سازمان بهزیستی درباره اهمیت دوره پیش دبستانی برای کودکان نیز گفت: دوره پیش دبستانی در کشور ، یک دوره غیراجباری است درحالیکه در برخی کشورها، پوشش 90 درصد دارد.

وی با اشاره به سند رشد و تکامل همه جانبه کودکان یادآور شد: مقرر شده تا این سند عملیاتی گردد.
 

منبع : دانشجو

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار