استیفن هاکینگ؛

نظام سرمایه داری از ربات ها خطرناک ترند!

اگر ماشین ها تمام مایحتاج انسان را تولید کنند، آنچه نگران کننده است، چگونگی توزیع سود و اقتصاد آن در بین مردم است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، استیفن هاکینگ در مصاحبه با خبرنگار هافینگتن پست گفت: "با آمدن ماشین ها و ربات ها به اوضاع اقتصادی لطمه ای وارد نمی شود، آنچه که صدمه می زند، حرص و ولع انسان ها است."

دانشمند مذکور پیش بینی کرد که با ماشینی شدن زندگی بشر و جانشین شدن ربات ها به جای انسان، صاحبان ثروتمند ربات ها از تقسیم عادلانه ثروت روز افزون خود امتناع می ورزند.

استیفن هاکینگ: نظام سرمایه داری از ربات ها خطرناک ترند!

وی در ادامه افزود: اگر ربات ها تمام نیاز انسان را برآورده کنند، نتیجه آن به شدت بستگی دارد به اینکه بهره حاصله چگونه بین افراد تقسیم می شود. اگر ثروت کسب شده از زندگس لوکس ماشینی عادلانه تقسیم شود، اتفاقا همه از زندگی با ربات ها لذت خواهند برد در غیر این صورت با جانشین شدن ربات ها به جای نیروی انسانی، عده ای به شدت بدبخت و فقیر خواهند شد و این برای جوامع بسیار خطرناک است. تاکنون شواهد نشان داده که احتمال رخداد حالت دوم بسیار بیشتر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.

منبع:هافینگتن پست

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
هیچ ایرانی با هوشی باور نمی کنه که یک نفر معلول ذهنی که توانایی ادراک سخن گفتن ،کنترل بر اعضاء بدن خود را ندارد بتواند نابغه فیزیک جهان باشد . آمریکاییها سالهاست بااین دروغ بزرگ به شعور همه توهین می کنند .