قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوری گفت: در نيمه نخست امسال، ۳۲۴ تن انواع مخدر در کشور كشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عليرضا جزينی، در نشست شورای هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختياری در شهرکرد با اعلام این خبر افزود: يك هزار و ۱۰۰ كيلوگرم از اين ميزان كشفيات، ماده مخدر صنعتی شيشه بوده است.

وی اضافه كرد: در اين مدت، ۱۱۱ كارگاه توليد ماده مخدر شيشه هم در كشور منهدم شده است.

جزينی گفت: در شش ماهه اول امسال همچنین ۱۲ ميليون عدد قرص و آمپول غيرمجاز در کشور كشف و ضبط شده است.

وی تصريح كرد: در سال گذشته، ميزان كشفيات قرص و آمپول‌های غيرمجاز در كشور ۸۸ ميليون عدد بوده است.

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: قرص‌های لاغر كننده موجود در برخی آرايشگاه‌های زنانه و ترامادول‌ها از مواد مخدر بسيار اعتياد آورتر هستند.

وی، ساماندهی مراكز ترک اعتياد غيرمجاز را از مهمترين برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور اعلام کرد و گفت: راه‌اندازی پايگاه‌های سيار ايست و بازرسي در گلوگاه‌های ورودی برخی استان‌ها مانند چهارمحال و بختياری نیز در دستور كار این ستاد قرار گرفته است.

جزينی اظهار داشت: پايگاه‌های ايست و بازرسی سيار تا زمان راه‌اندازی پايگاه‌های ثابت فعاليت می كنند.

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوری ادامه داد: افزايش آگاهی خانواده‌ها با علائم مصرف مواد مخدر، نقش مهمی در كاهش اعتياد جوانان و افراد دارد.

وی گفت: علائم مصرف مواد مخدر صنعتی، دو تا سه سال بعد از مصرف و اعتياد فرد معتاد، مشخص و ظاهر می‌شود.

جزينی يادآور شد: شهرداری‌های مراكز استان‌ها ۱۰ درصد بودجه فرهنگی و اجتماعی خود را به منظور مبارزه با مواد مخدر و فرهنگسازی در اين زمينه هزينه می‌كنند.

وی افزود: پيشگيری، درمان، كاهش آسيب، صيانت و اشتغال، پنج برنامه اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور می باشد.

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: به منظور كاهش مصرف مواد مخدر، استفاده از حمايت‌های خيران و بهره‌مندی از توان سازمان‌های مردم نهاد ضرورت دارد.

جزينی اظهار داشت: در همين راستا، بسيج به عنوان يكی از اعضای اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر، از نقش تأثيرگذاری برخوردار است.

وی تأكيد كرد: به منظور تشريح خطرات استفاده از مواد مخدر و افزايش آگاهی عمومی در اين زمينه، دوره آموزش مجازی 6 ساعته ويژه كارمندان دولت برگزار و به شركت كنندگان گواهينامه معتبر آموزشی ارائه می‌شود.

جزينی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، بايد طبق سياست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی)، در راستای برنامه‌ريزی برای كاهش ۲۵ درصدی شيوع مصرف مواد مخدر در برنامه ششم توسعه،  فعاليت و تلاش كند.

در اين نشست، سيد قدير مرتضوی باباحيدری به عنوان دبير جديد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختياری معرفی و از خدمات داريوش رضايی، دبير سابق اين شورا تقدير شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.