مسائل و مشکلات سوخت گاز بخش های صنعتی ، تولیدی و سی ان جی آذربایجان شرقی ، در نشست مسئولان کشوری و استانی ، بررسی شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛مشاور و نماینده وزیر نفت در امورگاز کشور ، در این نشست با ابراز رضایت از روند گازرسانی در آذربایجان شرقی گفت : وضعیت اجرای طرح گازرسانی در این استان رضایت بخش است و امسال به 242 روستای آذربایجان شرقی گاز رسانی خواهد شد.

آستانه افزود : بیش از 80 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی این استان به شبکه گاز وصل هستند و 20 درصد باقی مانده نیز تا پایان سال 96 از گاز بهره مند خواهند شد .

به گفته مشاور وزیر نفت ، برای واحدهای صنعتی و تولیدیی که گازرسانی نشده و یا مشکلات هزینه دارند تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده که روش های تهاتر و تقسیط از جمله آنهاست .

آستانه افزود : امسال با بهره گیری از تسهیلات بانکی و منابع شرکت ملی گاز ایران ، 60 هزار میلیارد ریال برای گاز رسانی به روستاهای فاقد گاز اختصاص یافته است .

مشاور و نماینده وزیر نفت در امورگاز کشور تصریح کرد : امسال به 3 هزار و 800 روستای کشور گازرسانی شده و بقیه نیز تا پایان سال 96 به شبکه گاز وصل خواهند شد.

وی افزود : برای اجرای این طرح 4میلیارد و 738 میلیون دلار اعتبار پیش بینی شده و عملیات اجرایی آن نیز شروع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی هم ، با اشاره به این که در حال حاضر ، نزدیک به 7 هزار واحد صنعتی وتولیدی استان آذربایجان شرقی به شبکه گاز متصل هستند افزود : از این تعداد 2 هزار واحد ، به صورت عمده و مابقی با تعرفه صنعتی از سوخت گاز استفاده می کنند.

دینی گفت : هم اکنون 645 واحد صنعتی استان از سوخت مایع می استفاده می کنند که 225 واحد از آن ها ، نیاز به نزدیک رسانی دارد و مابقی نیز در مرحله عقد قرارداد هستند تا از گاز طبیعی بهره مند شوند .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.